הישראלית שעצורה חודש בבלארוס במכתב תחינה לממשלה: "לא אחזיק מעמד"

עו"ד מאיה רייטן סטול נעצרה לפני חודש בנמה"ת במינסק לאחר שבתיקה נמצאו 2.5 גרם קנאביס ברישיון. במכתב שכתבה היא מספרת על התנאים הקשים וקוראת לרשויות בישראל לסייע לה: "אני נמקה כאן, שימו קץ לסבל שלי ותחזירו אותי הביתה"

זמן צפייה: 02:47

"בריאותי נגמרת. אני לא יכולה יותר להמשיך להיות פה ולא אחזיק מעמד עוד הרבה זמן". כך סיימה עו"ד מאיה רייטן סטול מכתב שכתבה לרשויות בישראל בבקשה לסייע לה להשתחרר ממעצר שבו היא נמצאת בבלארוס כבר חודש שלם.

רייטן-סטול נעצרה ב-4 בנובמבר בנמל התעופה במינסק, בירת בלארוס, לאחר שבתיקה נמצאו 2.5 גרם של קנאביס שהיא מחזיקה ברישיון רפואי בשל בעיות בריאותיות שהיא סובלת מהן.

"חלפו 30 ימים מיום מעצרי ואני עדיין כאן כלואה בתא בגודל 12 מטרים עם שלוש בנות נוספות שדוברות רוסית בלבד", כתבה עורכת הדין הישראלית במכתבה. "במשך כל היום אני בתא למעט שעה ורבע בחוץ בקור. כל יום מקבלת זריקות לרגל לכאבים הכרוניים שיש לי שלא ממש עוזרות ובלי התרופות שלי מהארץ, סובלת מתחלואות רבות".

היא המשיכה וכתבה: "אני סובלת פה, עוברת ייסורי תופת, מוטרפת מדאגות לילדיי, להוריי האהובים שאינם צעירים, לדליה קרן, למשרד שלי מעצם אחריותי ללקוחותיי. אהבתי את מינסק וביקרתי כאן כמה פעמים בחודשיים האחרונים לרגל עבודה עד ההחלטה ההזויה לעצור אותי".

היא פנתה במכתבה לילדיה: "עיניי יבשו מדמעות. אני מתגעגעת עד בלי די לילדיי האהובים עידו וליה, שהבנתי שהם מגלים חוזקה עכשיו ובגרות יוצאת דופן בנסיבות מציאות חיי וחיינו כמשפחה העגומות עכשיו. המדהימים שלי נותנים לי כוח להמשיך להחזיק מעמד פה, אבל גם לחוסן שלי יש את הגבולות שלו והקץ לסיומו קרוב. אני פונה בתחינה, בזעקה כואבת, לבעלי התפקידים בממשלה לפעול במלוא המרץ ולסיים את הגיהנום שאני עוברת פה".

היא מספרת במכתב על התנאים הקשים: "כל יום פה משול לשנה שלמה שחולפת עבורי. האוכל פה לא כשר ואני לא נוגעת בו. השפה האנגלית אינה מדוברת פה ואני לבד נמקה בבית המעצר. מלבד אלה, עצם העובדה שאני עצורה פוגעת בכבודי, בנפשי ובתשובות לשאלות מתבקשות רבות בנסיבותיי אין".