גנץ נגד בנט: "לשכתך פעלה לסכל את הפסגה ביני לבין מלך ירדן ויו"ר הרש"פ"

בשיחה שהקיימה בין השניים, הטיח גנץ שר הביטחון האשמות בר"ה לפיהם לשכתו פעלה מול ארמון המלך בירדן כדי למנוע את הפסגה בינו לבין עבדאללה ואבו מאזן; הפסגה בנגב: גורם בסביבתו של לפידג מסר כי הוא שואף להגיע להבנות ביטחוניות עם שרי החוץ הערביים נגד איראן

זמן צפייה: 09:54

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ נפגשו היום (ראשון) לאחר הפרסום אמש ב"מהדורת השבת" על הקרע ביניהם סביב סוגיית השתתפותו של גנץ בוועידת הפסגה ברמאללה, בהשתתפות יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן ומלך ירדן עבדאללה

במהלך השיחה, הטיח גנץ בלשכתו של בנט כי היא ניסתה לסכל את הפסגה המדוברת בהשתתפותו, כאשר לשכת בנט פעלה מול ארמון המלך עבדאללה השני כדי למנוע את הפגישה של גנץ עם המלך ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

נפתלי בנט ובני גנץ
נפתלי בנט ובני גנץ | צילום: רויטרס

מוקדם יותר בסביבתו של בנט הכחישו את הדברים, אך הערב מסרו כי "ראש הממשלה ושר הביטחון נפגשנו ושוחחו על שורת נושאים, בהם על מפגש בין שר הביטחון למלך ירדן ויו"ר הרשות הפלסטינית. הפגשיה הייתה ברוח טובה". לצד זאת ולמרות התנגדותו של בנט, גנץ ייפגש בקרוב עם השניים.

בתוך כך, בשעה זו שר החוץ יאיד לפיד נועד עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ושרי החוץ של מצרים, איחוד האמירויות, מרוקו ובחריין בנגב, כחלק מפסגה מדינית היסטורית. בהמשך לכך, גורם בסביבתו של לפיד מסר לחדשות 13 כי שר החוץ "מנסה להגיע להבנות ביטחוניות נגד איראן".

יאיר לפיד בפגישות מדינתיות | צילום: בועז אופנהיים, אסי אפרתי, לע״מ

אין בכוונתו של שר החוץ לפיד לחתום על הסכם ביטחוני, כזה למשל שיחייב את ישראל לתקוף באיראן אם האחרונה תתקוף את בחריין, אלא ברצונו להגיע להבנות בנושא הביטחוני כגון הגנה אווירית משותפת, הצבת מכ"מ משותף ומערכות ליירוט טילים שיגינו על השמים של המדינות המאויימות על ידי איראן.

בד בבד, למרות הכעס על הבית הלבן מצד ישראל נוכח הכוונה להוציא את משמרות המהפכה מחוץ לרשימת הטרור, שר החוץ בלינקן נחשב לדמות האמריקנית הבכירה שנותרה מבודדת, בכל הקשור בנושא הסכם הגרעין האיראני.

יאיר לפיד בפגישות מדינתיות | צילום: בועז אופנהיים, אסי אפרתי, לע״מ

לצד זאת, גם שרי החוץ שמייצגים את מדינותיהם, מעוניים לראות את פתרון שתי המדינות קם לתחייה, דבר שממשלת ישראל לא מעוניית בו. פיתרון שתי המדינות עשוי להרחיב את מעגלי הקשר של ישראל עם מדינות ערב - לרבות עם ערב הסעודית. כמו כן, לפני שהגיע לפסגה בנגב, בלינקן נפגש עם אבו מאזן ברמאללה.