לפיד נפגש עם מקבילו הטורקי במשרד החוץ: "פותחים פרק חדש"

שר החוץ נועד עם שר החוץ הטורקי מבלוט צ׳אבושולו, והשניים סיכמו לחדש את השיחות על מנת לאפשר לחברות תעופה ישראליות לטוס לטורקיה, וכן לחדש את הפעילות של הוועדה הכלכלית המעורבת. על החלטת הנשיא ביידן להשאיר את משמרות המהפכה ברשימת ארגוני הטרור אמר לפיד: "ההחלטה האמריקאית היא גם הוכחה נוספת לברית האיתנה בינינו לבין ארה"ב"

זמן צפייה: 05:29

שר החוץ יאיר לפיד נפגש היום (רביעי) עם שר החוץ הטורקי מבלוט צ׳אבושולו במשרד החוץ, והשניים סיכמו לחדש את השיחות על מנת לאפשר לחברות תעופה ישראליות לטוס לטורקיה, וכן לחדש את הפעילות של הוועדה הכלכלית המעורבת.

הצהרת שר החוץ יאיר לפיד ושר החוץ הטורקי מבלוט צ׳אבושולו
הצהרת שר החוץ יאיר לפיד ושר החוץ הטורקי מבלוט צ׳אבושולו | צילום: אסי אפרתי, לע''מ

"הסכמנו לחדש את פעילותה של הועדה הכלכלית המשותפת, ולהתחיל לעבוד על הסכם תעופה חדש בין מדינותינו", אמר לפיד בהצהרה לתקשורת, "לא נעמיד פנים שהיחסים בינינו לא ידעו עליות ומורדות. יחד עם זאת תמיד ידענו לחזור לדבר, לחזור לשתף פעולה".

"עמים עם היסטוריה ארוכה יודעים תמיד לסגור פרק ולפתוח פרק חדש, זה מה שאנחנו עושים היום", הוסיף לפיד, "בעקבות הסכמי אברהם נוצר במזרח התיכון ציר של כוח למול הטרור, למול הנסיונות לערער על היציבות".

שר החוץ יאיר לפיד בקבלת הפנים למקבילו הטורקי במשרד החוץ
שר החוץ יאיר לפיד בקבלת הפנים למקבילו הטורקי במשרד החוץ | צילום: אסי אפרתי, לע''מ

בנאומו התייחס לפיד גם להחלטתו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בנוגע למשמרות המהפכה של איראן: "אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולהודות מכאן לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן ולמזכיר המדינה טוני בלינקן, על ההחלטה להשאיר את משמרות המהפיכה האיראנים ברשימת ארגוני הטרור הנתונים לסנקציות".

"ראש הממשלה בנט, שר הבטחון גנץ ואני עבדנו בחודשים האחרונים באופן צמוד עם האמריקאים על הנושא", הוסיף לפיד, "וההחלטה האמריקאית היא גם הוכחה נוספת לברית האיתנה בינינו לבין ארה"ב".

שר החוץ יאיר לפיד בקבלת הפנים למקבילו הטורקי במשרד החוץ
שר החוץ יאיר לפיד בקבלת הפנים למקבילו הטורקי במשרד החוץ | צילום: אסי אפרתי, לע''מ

בהמשך נועד שר החוץ הטורקי עם שר התיירות יואבל רזבוזוב, בפגישה שבה נכח גם השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג', והשרים דנו בהחזרת הטיסות הישירות של חברות תעופה ישראליות לטורקיה. "הרחבת שיתוף הפעולה בין ישראל לטורקיה", אמר רזובוזוב בפגישה, "והאפשרות להרחיב ולגוון את התיירות וקשרי התעופה בין שתי המדינות, בדגש על טיסות ישירות של חברות ישראליות לטורקיה - היא מטרה משותפת לשנינו".

"אני בטוח שבשיתוף פעולה נוכל לעודד תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסות עבור נוסעים ותיירים מישראל ומטורקיה", הוסיף רזבוזוב, "שתי המדינות שלנו מעריכות את הפוטנציאל הבלתי ממומש בתחום התיירות, ואני מודה לך, שר החוץ, על המשך בחינת אפיקי שיתוף פעולה כלכליים בנושאים נוספים".

Whatsapp Image 2022 05 25 At 1
שר התיירות יואל רזבוזוב עם שר החוץ הטורקי | צילום: שלומי אמסלם, לע''מ

שר החוץ הטורקי אמר: "אני מסכים שיש להתחיל במו"מ כדי להגיע להסכם תעופה אזרחית בינינו. בואו נשפר את היחסים שלנו בכל תחום, וכמובן בתיירות". בפגישה העלו הצדדים נושאים כלכליים נוספים, וגם דנו בנושא התמודדות מדינות העולם כנגד תופעת האנטישמיות הגוברת. על כך אמר שר החוץ הטורקי: "האנטישמיות היא פשע נגד האנושות. הטורקים לעולם לא יפגעו ביהודים. אתם יכולים להרגיש בטוחים בטורקיה".

Whatsapp Image 2022 05 25 At 1
השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' ושר התיירות יואל רזבוזוב עם שר החוץ הטורקי | צילום: שלומי אמסלם, לע''מ

פגישת שר החוץ יאיר לפיד עם מקבילו הטורקי במשרד החוץ
פגישת שר החוץ יאיר לפיד עם מקבילו הטורקי במשרד החוץ | צילום: אסי אפרתי, לע''מ