לפיד הנחה: "לגבש סל כלים מול החלטת מוסקבה לסגור את הסוכנות היהודית"

פרסום ראשון: לפי שלושה גורמים שנכחו בדיון, היה ברור לכלל המשתתפים כי מדובר באירוע מדיני ולא באירוע משפטי, וזה נאמר גם מצידו של ראש הממשלה. המשלחת הישראלית שאמורה הייתה לצאת היום למוסקבה נמצאת בסימן שאלה, ונדחתה למועד לא ידוע

ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין
לפיד ופוטין | צילום: רויטרס

פרסום ראשון: בעקבות החלטת ממשלת רוסיה להפסיק את פעילות הסוכנות היהודית בשטח המדינה, ראש הממשלה יאיר לפיד הנחה היום (ראשון) את אנשי משרד החוץ "לגבש סל כלים מול ההחלטה הרוסית", כך לפי שלושה גורמים שנכחו בדיון.

עוד נטען כי היה ברור לכל הגורמים כי מדובר באירוע מדיני ולא באירוע משפטי, וזה נאמר גם מצידו של רה"מ לפיד. המשלחת הישראלית שאמורה לצאת למוסקבה נמצאת בסימן שאלה, כאשר טרם הצליחו לתאם את כלל הפגישות מול רוסיה.

המשלחת המשותפת למשרד רה"מ, משרד החוץ, משרד המשפטים ומשרד הקליטה הייתה אמורה לצאת כבר הבוקר, במטרה להבטיח את המשך הפעילות של הסוכנות היהודית ברוסיה, ומועד היציאה נדחה למועד לא ידוע.

הכיכר האדומה במוסקבה
הכיכר האדומה במוסקבה

כזכור, בשבוע שעבר דווח כי משרד המשפטים הרוסי פתח בהליכים להפסקת פעילות הסוכנות היהודית בשטח המדינה.  מדוברות הסוכנות היהודית נמסר כי הסוכנות מבקשת להבהיר כי נקבע דיון מקדמי בבית משפט ב-28 ביולי, וזהו ההמשך של ההליך המשפטי שעליו פורסם בעבר. "כמו שאמרנו עד כה", נמסר מהסוכנות, "אנחנו לא מגיבים במהלך ההליך המשפטי".

דמיטרי פסקוב, הדובר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר לאחר מכן לתקשורת הרוסית כי "ההליך המשפטי לפירוק הסוכנות היהודית אינו קשור למניעת בריחת המוחות", כפי שנטען במסמך רשמי של משרד המשפטים הרוסי, אלא "נגרם מהפרה של החוקים הרוסיים". פסקוב הוסיף כי מי שדורש לדעת מה הסיבות המדויקות יכול לפנות למשרד המשפטים הרוסי.