לפיד: "לא פוסל פגישה עם אבו מאזן - אך זה לא על הפרק"

ראש הממשלה נועד עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, ובסיומה הודיע כי יסע בספטמבר לעצרת הכללית של האו"ם והוסיף כי הסוגיה החשובה ביותר היא איראן. "אם איראן לא מסכימה להסכם הגרעין - היא לא תסכים לאף הסכם ללא אופציה צבאית אמינה"

זמן צפייה: 04:43

ראש הממשלה יאיר לפיד נועד היום (שלישי) בפריז עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, ובתדרוך לכתבים המדיניים אמר כי הסוגיה החשובה ביותר במעלה היא איראן. "אם איראן לא מסכימה להסכם הגרעין - היא לא תסכים לאף הסכם ללא אופציה צבאית אמינה", אמר לפיד, שהודיע כי בספטמבר יסע לעצרת הכללית של האו"ם, שבועיים לפני הבחירות.

בתוך כך, גורם מדיני אישר את הפרסום בחדשות 13 בעניין המחוות לפלסטינים לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, ואמר כי הנושא נבחן בזהירות. במענה לשאלת חדשות 13 האם יסכים להיפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר לפיד: "לא פוסל, אך זה לא על הפרק כרגע".

רה''מ יאיר לפיד ונשיא צרפת עמנואל מקרון בארמון האליזה
רה''מ יאיר לפיד ונשיא צרפת עמנואל מקרון בארמון האליזה | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

מוקדם יותר נשאו לפיד ומקרון הצהרה משותפת, והנשיא הצרפתי אמר: "הביקור שלך מגיע בזמן מכריע עבור המזרח התיכון. אני רוצה להזכיר את התמיכה הבלתי פוסקת של צרפת בביטחון של ישראל. אתה יכול לסמוך על נחישותי במאבקי בטרור שפגע בישראל בחודשים האחרונים".

יאיר לפיד ועמנואל מקרון בארמון האליזה
רה''מ יאיר לפיד ונשיא צרפת עמנואל מקרון בארמון האליזה | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

הנשיא מקרון התייחס גם לנושא איראן והגרעין, ואמר כי יש "להגן על הסכם זה ולהתחשב באינטרסים הביטחוניים של ישראל, ולהשלים אותם במשא ומתן". מקרון התייחס גם ללבנון, ואמר: "היציבות שלה היא חיונית ליציבות האזור ואני רוצה לדבר (עם לפיד) על המשא ומתן על הגבול הימי עם ישראל".

ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא צרפת עמנואל מקרון מחוץ לארמון האליזה
ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא צרפת עמנואל מקרון מחוץ לארמון האליזה | צילום: עמוס בן גרשום / לע''מ

לפיד פנה למקרון ואמר: "היית המנהיג הראשון שאמר שצריך הסכם חדש מול איראן. צדקת אז ואתה צודק יותר עכשיו. המצב לא יכול להיות כמו שעכשיו. זה יוביל למירוץ חימוש גרעיני שיאיים על הסדר העולמי. בכל מקום שיש בו טרור, איראן לא רחוקה. לאחרונה ראינו את זה בטורקיה והאיום נגד תיירים ישראלים. לפני כמה ימים, חיזבאללה שיגרה מל"טים לאסדת גז ישראלית ובכך איימה גם על לבנון ועל יציבותה".