לפיד לשר החוץ של האיחוד האירופי: "זו טעות לחזור למו"מ מול איראן"

השיחה המתוחה בין שר החוץ לג'וזף בורל התקיימה ביום שישי האחרון, לפני נסיעתו של בורל לטהרן. בורל אמר ללפיד כי הוא מאמין שיש עוד סיכוי להחיות את הסכם הגרעין, ולפיד השיב לו באופן תקיף: "התאכזתי לשמוע על כך, איראן רק רוצה למשוך זמן"

יאיר לפיד ושר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל
יאיר לפיד ושר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל | צילום: רויטרס

גורם מדיני ישראלי מסר היום (ראשון) כי שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, שלח ביום שישי האחרון, לפני נסיעתו לטהרן, מסר לשר החוץ יאיר לפיד בעניין חידוש שיחות הגרעין, ואמר כי הוא מאמין שיש עוד סיכוי להחיות את ההסכם. לפיד השיב לו באופן תקיף: "התאכזתי לשמוע על כך. זו טעות לחזור כעת למומ עם איראן - איראן רק רוצה למשוך זמן".

כזכור, אתמול ערך בורל מסיבת עיתונאים בטהרן, לצד שר החוץ האיראני אמיר עבד אללהיאן, ואמר כי השיחות בין איראן לבין המעצמות בעניין הסכם הגרעין יחודשו בימים הקרובים, זאת לאחר שהופסקו לפני כחודשיים. בורל אמר כי "הגעה להסכם היא דבר בעל חשיבות עליונה לעולם כולו".

מוקדם יותר היום דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי בחודש מרץ האחרון התקיים פורום רחב ביוזמת ארצות הברית, בו לקחו חלק הרמטכ"ל אביב כוכבי, הרמטכ"ל הסעודי פיאד אלרווילי ובכירים נוספים מצבא ארה"ב, ירדן, מצרים, איחוד האמירויות, קטר ובחריין. הפורום, שהתכנס בעיר שארם א-שייח במצרים דן בנושא איום הכטב"מים האיראנים וארסנל הטילים שלה על האזור כולו, וביכולת של המדינות לשתף פעולה בנושא.