לאחר סערת אבו מאזן בברלין: לפיד מתכנן ביקור מדיני בגרמניה

בלשכת ראש הממשלה נשמעו היום הרבה יותר נחרצים נגד פגישה עם יו"ר הרשות, ובינתיים פועלים שם לסגור את הפרטים לקראת הפגישה המתוכננת עם הקנצלר אולף שולץ, שעמד אתמול לצידו של אבו מאזן במסיבת העיתונאים. הכוונה היא לערוך את הביקור לפני הבחירות, ופרטי הנסיעה עוד לא נסגרו באופן רשמי

זמן צפייה: 01:03

לשכת ראש הממשלה יאיר לפיד מתכננת ביקור מדיני רשמי בגרמניה בספטמבר הקרוב, כך פורסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית. במסגרת הביקור ייפגש לפיד עם קנצלר גרמניה, אולף שולץ, שעמד לצד אבו-מאזן בעת שנשא את הדברים שהסעירו היום את המדינה והאשים את ישראל ב"50 שואות" שביצעו בפלסטינים, ומחר צפויה שיחה בין לפיד לבין שולץ.

לאחר דברים אלו של אבו-מאזן שוחח רה"מ לפיד עם מקורבו, חוסיין א-שייח, שיזם את השיחה ביניהם ומכיר את לפיד היכרות מוקדמת. בירושלים הגדירו את השיחה כשיחה קשה, במסגרתה לפיד הביע דרישה חד משמעית לקבל הבהרות והתנצלות. בסביבתו של לפיד החריפו את ההתייחסות ליו"ר הרשות הפלסטינית, וכעת יוצאים בתקיפות נגד האפשרות להיפגש עימו, למרות שבשבועות האחרונים לא שללו זאת.

אבו מאזן בביקור בגרמניה
אבו מאזן במסיבת העיתונאים עם הקנצלר הגרמני אולף שולץ | צילום: רויטרס

אתמול, במסיבת עיתונאים משותפת עם הקנלצר הגרמני אולף שולץ בברלין, נשאל יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס האם יתנצל בפני גרמניה וישראל על טבח י"א הספורטאים באולימיפאדת מינכן בשנת 1972. על כך אמר עבאס: " אם אתם רוצים לנבור בעבר, קדימה - ישראל ביצעה 50 שואות נגד פלסטינים לאורך השנים".

לאחר אמירה זו תקפו חברי כנסת ישראליים את אבו-מאזן, כולל שר הביטחון גנץ שכתב: "דברי אבו מאזן בזויים ושקריים, והם ניסיון לעוות ולשכתב את ההיסטוריה. ההשוואה האומללה והמופרכת בין השואה, שבוצעה על ידי הגרמנים ועוזריהם תוך ניסיון להכחיד את העם היהודי, לבין צה"ל, המגן על תקומת ישראל בארצו ועל אזרחי ישראל וריבונותה מפני טרור אכזרי היא הכחשת שואה".

ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, החריף בתגובתו וכתב: כתב: "כראש ממשלה לא הסכמתי לפגוש את אבו מאזן, או לקדם כל משא ומתן מדיני איתו, גם מול לחצים מבית ומחוץ. 'פרטנר' שמכחיש שואה, רודף את חיילנו בהאג ומשלם משכורות לטרוריסטים - הוא לא פרטנר".