לפיד המריא לפריז: "לבנון צריכה לרסן את חיזבאללה או שאנו נעשה זאת"

ראש הממשלה המריא לפגישתו עם הנשיא מקרון וציין כי במוקד השיחה יהיה הנושא האיראני. הוא הבהיר גם כי ישראל לא תאפשר את האיום נגד אסדות הגז מול חופי לבנון

זמן צפייה: 01:11

ראש הממשלה יאיר לפיד יוצא הבוקר (שלישי) לביקור מדיני ראשון בפריז. לפני נסיעתו, מסר היום: "אני יוצא לנסיעה ראשונה כראש ממשלה לבירת צרפת, שותפה אסטרטגית גדולה של ישראל, בכל מיני תחומים. אבל חלק גדול מהנסיעה היום הוא העובדה שצרפת היא אחת ממדינות E3 שעוסקות בהסכם הגרעין עם איראן. חשוב שתישמע דעתנו בעת הזאת נגד ההסכם המסוכן הזה, נגד ההתארגנות וההתגרענות של איראן בנושא".

לפיד הוסיף, "אקיים על כך שיחה עם ידידי הנשיא מקרון. חשוב שהקהילה הבינלאומית תדע שבנושא הגרעין האיראני, החברה הישראלית עומדת ביחד, כגוף אחד, עם עמדה אחת - מציגה מול הקהילה הבינלאומית עמדה מאוחדת. כמו כן, אנחנו נדון כמובן במה שהתרחש בתקופה האחרונה מול חופי לבנון. היו התקפות חוזרות ונשנות על אסדות גז ישראליות".

יאיר לפיד לפני המראתו לצרפת
יאיר לפיד לפני המראתו לצרפת | צילום: עמוס בן גרשום /לע''מ

הוא סיכם, "ישראל לא תסכים לסוג כזה של התקפות על הריבונות שלה, וכל מי שעושה את זה צריך לדעת שהוא לוקח סיכון מיותר לשלומו. ממשלת לבנון צריכה לרסן את חיזבאללה אל מול ההתקפות האלה, או שאנחנו ניאלץ לעשות זאת".

כפי שפורסם אמש לראשונה במהדורה המרכזית, אתמול התקיים דיון חשאי בצל החשש מניסיון תקיפה נוסף של חיזבאללה. הנרטיב שישראל מנסה לייצר הוא שלא מדובר רק באיום ביטחוני והוא לא כולל רק את ישראל - אלא באיום אנרגטי כלל-עולמי.

אסדת הגז ''כריש''
אסדת הגז ''כריש'' | צילום: אבו עלי אקספרס

הדיון, שהוגדר מסווג ביותר בראשות שרת האנרגיה קארין אלהרר יחד עם כלל גורמי הביטחון וההסברה הרלוונטיים: המוסד, המטה לביטחון לאומי וצה"ל. גורמי הביטחון אמרו במהלך הדיון שהם ערוכים להתמודד עם ניסיונות פגיעה נוספים, אך יש להדגיש שנמתחה ביקורת על התנהלות דובר צה"ל ביום האירוע - יום ניסיון התקיפה של חיזבאללה. בדיון נטען שהמסרים הישראליים לא היו אחידים ולא תואמו היטב.