לפיד שוחח עם ארדואן: "חשיבות בשמירה על היציבות האיזורית"

ראש הממשלה שוחח עם נשיא טורקיה, ומלשכתו נמסר כי המנהיגים הודו זה לזה על "התפתחות היחסים בין שתי המדינות בתקופה האחרונה". עוד נאמר כי מדובר ב"נדבך חשוב ונוסף בחיזוק היחסים שיוביל גם להישגים רבים"

לפיד וארדואן
לפיד וארדואן | צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90, רויטרס

לאחר ההודעה על השבת השגרירים של טורקיה וישראל למדינות ועל חזרה לייצוג דיפלומטי מלא, ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח הערב (רביעי) עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, ומלשכתו נמסר כי "המנהיגים הודו זה לזה על התפתחות היחסים בין שתי המדינות בתקופה האחרונה והדגישו את החשיבות הרבה של ישראל וטורקיה בשמירה על היציבות האיזורית".

עוד נמסר מלשכת ראש הממשלה כי השנים בירכו אחד את השני על ההחלטה לחזור לייצוג דיפלומטי מלא ולהשבת השגרירים והקונסולים הכלליים לישראל ולטורקיה, וכן שהמנהיגים הסכימו כי "ההתפתחות האחרונה היא נדבך חשוב ונוסף בחיזוק היחסים שיוביל גם להישגים רבים, בדגש על תחומי הכלכלה והתיירות, כפי שיבואו לידי ביטוי בחידוש הטיסות הישראליות לטורקיה ובכינוסה של הוועדה הכלכלית המעורבת בישראל במהלך חודש ספטמבר".

טורקיה
טורקיה | צילום: שאטרסטוק

מוקדם יותר היום הודיע רה"מ לפיד כי המדינות החליטו לחזור לייצוג דיפלומטי מלא, בהמשך לסיכומים שהושגו בעת ביקורו באנקרה עם שר החוץ הטורקי מבלוט צ'וושאולו, ובהמשך לשיחתו עם ארדואן ולאור ההתפתחויות החיוביות ביחסי ישראל וטורקיה בשנה האחרונה.

אמש שוחח מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז עם סגן שר החוץ הטורקי סדאת אונאל, והשניים סיכמו את הדברים. בין היתר הוחלט להעלות מחדש את דרג היחסים בין ישראל וטורקיה לייצוג דיפלומטי מלא ולהשיב את השגרירים והקונסולים הכלליים משתי המדינות.

"חידוש היחסים עם טורקיה הוא נכס חשוב ליציבות האזורית ובשורה כלכלית חשובה מאוד לאזרחי ישראל", אמר לפיד. "נמשיך לפעול ולחזק את המעמד הבינלאומי של ישראל בעולם".