לפיד נפגש עם נשיא מצרים: "החיבור בין המדינות הוא חיבור של עוצמה"

שר החוץ ביקר בקהיר ונפגש עם א-סיסי ועם מקבילו סאמח שוכרי, ודן בניסיונות של איראן לפתח יכולת גרעינית, במצב ברצועת עזה וברצון להעמיק את השלום בין המדינות. "שיתופי פעולה כלכליים שכמותם עוד לא היו"

פגישת שר החוץ יאיר לפיד עם נשיא מצרים א-סיסי

שר החוץ יאיר לפיד ביקר היום (חמישי) בקהיר ונפגש בארמון אלאתחאדיה עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ועם שר החוץ המצרי סאמח שוכרי. "החיבור בין ישראל למצרים הוא חיבור של עוצמה", אמר לפיד בתום הביקור, "עוצמה כלכלית ועוצמה ביטחונית. עוצמת השותפות בין המדינה הערבית הגדולה והחשובה ביותר לבין ישראל".

"העוצמה הזאת עומדת היום לטובת הטיפול בנושאים כמו איראן וכלכלה תמורת ביטחון בעזה ושיתופי פעולה כלכליים שכמותם עוד לא היו", הוסיף לפיד, שדן עם הנשיא בניסיונות של איראן לפתח יכולת גרעינית, במצב ברצועת עזה, בסוגייה הפלסטינית וברצון להעמיק את השלום בין המדינות בתחומים אזרחיים של כלכלה, אנרגיה, חקלאות ומסחר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תאילנד: שרפה את מקום העבודה כי נמאס לה מהבוס

הנשיא מתכנן: חנינה מקלה בעבירות צריכת סמים קלים

האם תחרות מיס יוניברס באילת מביאה כבוד למדינת ישראל?

פגישת שר החוץ יאיר לפיד עם שר החוץ המצרי סאמח שוכרי
פגישת שר החוץ יאיר לפיד עם שר החוץ המצרי סאמח שוכרי

כמחווה לחיזוק היחסים, השיב לפיד, בשיתוף עם רשות העתיקות, פריטים ארכיאולוגים מצריים שנתפסו בישראל. מקורות מסרו לערוץ אל-ערביה כי משלחת ביטחונית מצרית תבקר בישראל בסוף החודש, וטענו כי מצרים דרשה מישראל שתגלה גמישות רבה יותר בנוגע לעסקה לחילופי שבויים, וכן שתאפשר להתחיל בשיקום רצועת עזה.

שר החוץ יאיר לפיד נחת במצרים
שר החוץ יאיר לפיד נחת במצרים | צילום: שלומי אמסלם