לפיד ובלינקן שוחחו לקראת הגעת ביידן: "ביקור עם השלכות משמעותיות"

שר החוץ דן עם מזכיר המדינה האמריקני על ביקור הנשיא בישראל ברקע מערכת הבחירות המתקרבת, ועדכן אותו גם על טיסתו הקרובה לטורקיה ועל הפעילות המשותפת עם הממשלה הטורקית נגד הטרור. "פוטנציאל אדיר לשדרג משמעותית את היציבות והביטחון האזוריים"

שר החוץ יאיר לפיד עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן
שר החוץ יאיר לפיד עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, מרץ 2022 | צילום: רויטרס

שר החוץ יאיר לפיד שוחח הערב (שלישי) עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, והשניים דנו בביקור הקרוב של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל. בהודעה מטעמו של לפיד נמסר כי "הביקור יהווה הזדמנות להדגשת הקשר האישי העמוק של הנשיא לישראל, למחוייבות ארה"ב לבטחון ישראל ולחיזוק ישראל באזור".

עוד נמסר בהודעה: "לביקור יש השלכות משמעותיות על האזור ועל המאבק באיראן ופוטנציאל אדיר לשדרג משמעותית את היציבות והביטחון האזוריים. שר החוץ לפיד עידכן את מזכיר המדינה על טיסתו הקרובה לטורקיה ועל הפעילות המשותפת נגד הטרור עם ממשלת טורקיה".

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן בהצהרה בעקבות הטבח בטקסס
נשיא ארה''ב ג'ו ביידן בהצהרה בעקבות הטבח בטקסס | צילום: רויטרס

הנשיא ביידן צפוי להגיע לישראל ב-13 ביולי, ומיד לאחר מכן הוא ייצא לערב הסעודית, שם הוא יבקר ב-15 וב-16 ביולי וייפגש עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן. כזכור, דובר שגרירות ארה"ב בישראל התייחס אמש להכרזה על בחירות בישראל, ואמר כי בבית הלבן מצפים לביקורו של ביידן בישראל.

"ישראל היא שותפה אסטרטגית", אמר דובר השגרירות, "אנו מכבדים את התהליכים הדמוקרטיים שמתרחשים בה. מעבר לכך, יש לנו ברית אסטרטגית עם ישראל שהיא מעל לכל מפלגה כזו או אחרת. הנשיא מחכה בקוצר רוח לביקורו בחודש הבא".