לפיד שוחח עם הישראלי שנעצר ביוון: "מקווה שהפרשה תסתיים ביומיים הקרובים"

למרות ששוחרר למעצר בית, הרשויות באי רודוס טרם התירו לדודי אשכנזי לשוב לישראל. ראש הממשלה שוחח עמו ומסר בפניו כי הוא פועל בעניין ללא לאות ובאופן אישי. "אתה אזרח חף מפשע", אמר לפיד לאשכנזי

לפיד שוחח עם הישראלי שנעצר ביוון: "מקווה שהפרשה תסתיים ביומיים הקרובים"
לפיד שוחח עם הישראלי שנעצר ביוון: "מקווה שהפרשה תסתיים ביומיים הקרובים" | צילום: רויטרס

שבועיים מאז שוחחר ממעצר, דודי אשכנזי, שעדיין נמצא במעצר בית ברודוס זה למעלה מחודש לאחר שנעצר בגלל טעות בזיהוי שהובילה לצו מעצר בינלאומי על פי בקשת ממשלת פרו, שוחח הערב (ראשון) עם ראש הממשלה יאיר לפיד. במהלך השיחה, לפיד אמר לאשכנזי שהוא פועל בעניין ללא לאות ובאופן אישי, והוא מקווה שהפרשה העגומה תסתיים ביומיים הקרובים. "אתה אזרח חף מפשע", אמר לפיד לאשכנזי.

ביום שישי האחרון, תמה תקופת הזמן בה הייתה אמורה התביעה בפרו להעביר את המסמכים לממשלת יוון, ולהשיב על שורת שאלות שנשאלה על ידי התובעת ביוון. מחר בבוקר, צפויים להגיש עורכי דינו של אשכנזי בקשה לשחרור מיידי שלו.

דודי אשכנזי ורעייתו לפני השחרור ביוון
דודי אשכנזי ורעייתו לאחר ששוחרר למאסר בית ביוון

עורך דינו של אשכנזי, עו''ד ניר יסלוביץ', התייחס לעיכוב של ממשלת פרו בנושא ואמר כי "התנהלות פרו מלמדת על זלזול מוחלט בזכויות אדם. הפעילות לשחרור מיידי תכלול גם פניה ישירה לשר המשפטים היווני", עימו נפגש כבר עורך הדין יסלוביץ.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0607222042' autoplay='0' credit='' desc='הישראלי שנעצר ביוון ושוחרר: "זה יכול לקרות לכל אחד"' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1657129898/uploads/2022/903156453.jpg' kid='1_egael9xe' duration='']

כזכור, אשכנזי, תושב בת חפר בן 52, נעצר בביקורת הגבולות באי קוס שביוון, אליו הגיע לחופשה עם רעייתו. לטענת הרשויות ביוון, אשכנזי נעצר בעקבות צו מעצר בינלאומי שהוצא נגדו בגין עבירות מס שביצע לכאורה בשנת 2012 בפרו, אך משפחתו טענה כי מדובר בטעות בזיהוי.

"כרגע אין צפי לחזרתי לארץ, מקווה שאגיע כמה שיותר מהר", אמר אשכנזי בריאיון למהדורה המרכזית בתחילת החודש, והוסיף: "עברו עליי שבועיים מאוד קשים. חלק גדול מהקושי היה הדאגה לאישתי, הילדים ולמשפחה".

אשכנזי סיפר כי "החוויה הכי קשה שלי הייתה הדאגה לאישתי, שהיא בחוץ לבד, ואיך היא מתמודדת עם הכל. אני רציתי להיות חזק בקטע הזה כדי לחזק אותה שתהיה לביאה בחוץ כמו שהיא בבית. כמובן, כל הדאגה לכל הנושא של התיק הזה שנפל עליי. לצאת מזה כמה שיותר מהר ולחזור הביתה, כי אני יודע שאני יושב שם על חפות מלאה".

אשכנזי הוסיף: "זו פעם ראשונה בחיי בכלא, ואחרונה. היה חשוב לי להעביר מסר למשפחה, לאישתי ולילדים שאני בסדר, ושאני חזק, כדי לצאת מפה כמה שיותר מהר בריא ועל הרגליים. איך שעצרו אותי, הייתי בטוח שזו טעות מטורפת ורק אחרי כמה זמן הסבירו לי שיש נגדי איזה צו מעצר לאינטרפול. לא הבנתי מאיפה זה נפל עליי. שאלו אותי אם הייתי בפרו, אמרתי שכן, לפני 15 שנה. שאלו אותי אם הייתי עצור גם, עניתי שמעולם לא. חיכיתי והבנתי בסוף, שאני לא לוקח מונית למלון, וכשלקחו ממני את טביעות האצבעות הבנתי שהמצב לא טוב".