שר החוץ הירדני: "שיא בפריצת קיצונים לאל אקצא"

בצל המשבר ביחסי המדינות, תוקף שר החוץ הירדני את התנהלות ישראל בהר הבית על רקע שבירת השיא של עליית יהודים למתחם ביום אחד - כ-1,300

יהודים בהר הבית בשבוע שעבר (צילום: מטה ארגוני המקדש)

נמשכת המתיחות בין ישראל לירדן: שר החוץ הירדני איימן ספדי אמר היום, בעקבות עליית מספר שיא של יהודים למתחם הר הבית, כי "קיצונים פרצו למסגד אל אקצא", וטען כי מדובר בהמשך ההפרות של ישראל את הסטטוס קוו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

את הדברים אמר ספדי בכינוס שרי החוץ של המדינות האסלאמיות בטורקיה. הוא אמר כי "הסתיים משבר אחד, אבל משברים רבים ומסוכנים יותר עלולים להתפרץ בגלל ההפרות הנמשכות של ישראל, כמו זו שאנו עדים לה היום". הוא הוסיף כי "פורסם שמספר הקיצונים שפלשו לרחבה הגיע ל-1,080, שזה שיא חדש מאז תחילת הכיבוש ב-1967".

מספר היהודים שעלו להר הבית מתחילת הבוקר עומד על כ-1,300 בני אדם, ועל פי הודעת ארגון "סטודנטים למען הר הבית" מדובר ב"שיא היסטורי". עוד הם טענו כי "המשטרה לא נערכה כראוי והתקשתה לנהל את העליות וכתוצאה מכך יהודים נאלצו להמתין שעות".

יהודים בהר הבית בשבוע שעבר (צילום: מטה ארגוני המקדש)
יהודים בהר הבית בשבוע שעבר (צילום: מטה ארגוני המקדש)

לעומת זאת, הרב הראשי לישראל יצחק יוסף טען כי "דווקא היום, ט' באב, חובה לשוב ולהזכיר, העלייה להר הבית אסורה על פי ההלכה, אותם יהודים העולים להר הבית מחללים את קדושתו".

שיא של יהודים עלו להר (יהודה עציון)
שיא של יהודים עלו להר (יהודה עציון)

בתוך כך, מקור במשרד החוץ הירדני אומר היום כי בשגרירות ירדן בישראל עוקבים אחרי חקירת המאבטח זיו מויאל, שירה למוות בשני אזרחים ירדנים. מדובר באיתות חיובי מבחינתם. עוד הוסיף המקור כי אין שום שינוי ביחס הירדני, הם דורשים עדיין להעמיד לדין את מויאל באשמת הריגה.

נתניהו ועבדאללה, ארכיון (קובי גדעון, לע''מ)
נתניהו ועבדאללה, ארכיון (קובי גדעון, לע''מ)

ביום שבת אמר המלך הירדני עבדאללה כי ארצו "ממשיכה בתפקידה ההיסטורי להגן על המקומות הקדושים לאסלאם ולנצרות בירושלים", בהתייחסו למשבר הר הבית. הוא הוסיף כי "נמשיך בתפקידנו ההיסטורי, הפוליטי והחוקי למניעת ייהוד המקומות הקדושים, למרות האתגרים הקשים".