בכירים בבית הלבן: "נתנגד לסיפוח הבקעה טרם הצגת תוכנית השלום"

הגורמים האמריקנים התייחסו בשיחה עם חדשות 13 לרצונו של ראש הממשלה נתניהו לקדם את החלת ריבונות ישראל באזור, ואמרו כי "ממשלת ישראל מודעת לחלוטין שזו עמדתנו"

זמן צפייה: 13:45

בכירים בבית הלבן אמרו היום (רביעי) לחדשות 13 כי ממשל טראמפ מתנגד לביצוע מהלכים חד-צדדיים מצד ישראל, בהם סיפוח בקעת הירדן, לפני הצגת תוכנית השלום האמריקנית. לדבריהם, "ארצות הברית הבהירה את התנהגותה, וממשלת ישראל מודעת לכך לחלוטין".

דברי הבכירים בבית הלבן מגיעים אחרי שאתמול הודיע ראש הממשלה נתניהו כי ברצונו לקדם הצבעה בכנסת בנוגע לסיפוח הבקעה. הצבעה כזו עשויה להתקיים כבר בשבוע הבא.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מעוניין לקדם מהלך שבו הממשלה תתכנס ביום ראשון ותאשר צו לסיפוח בקעת הירדן אשר יאושר בהצבעה במליאה שתתכנס ביום שלישי כדי לדון בהקמת ועדת הכנסת לצורך סוגיית החסינות של נתניהו.

עוד בחדשות 13:

שליח האו"ם במזה"ת: "סיפוח הבקעה – מכה הרסנית לתהליך השלום"

בימין ובשמאל מפקפקים בהכרזת גנץ על הסיפוח: "הצהרות חלולות"

ארה"ב: "בניגוד לדבריו – נתניהו לא הציג תוכנית לסיפוח הבקעה"

נתניהו וטראמפ
נתניהו וטראמפ | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום גינה שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, את ההצהרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל יו"ר כחול לבן בני גנץ בדבר החלת הריבונות בבקעת הירדן: "סיפוח של חלק או כל אזור C בגדה המערבית, אם ייושם, יביא למכה הרסנית לפוטנציאל לקדם את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, לקידום השלום האזורי ולפתרון שתי המדינות".

אתמול, כאמור, גנץ סייר עם בכירי מפלגתו בבקעת הירדן והבטיח לקדם את הליך הסיפוח: "בקעת הירדן היא חומת המגן המזרחית של ישראל בכל תרחיש. ממשלות שרצו בעבר להחזיר אותה טעו. אחרי הבחירות נפעל להחלת הריבונות על בקעת הירדן במהלך לאומי מוסכם ובתיאום עם הקהילה הבינלאומית".

בתגובה, נתניהו כתב בטוויטר: "למה לחכות לאחרי הבחירות אם אפשר להחיל ריבונות על בקעת הירדן כבר עכשיו בהסכמה רחבה בכנסת? בני גנץ, אני מצפה לתשובתך עוד הערב, אלא אם אחמד טיבי שם לך וטו". אחר כך, גנץ כתב גם הוא תגובה: "ביבי. קודם נדון בחסינות ואחר כך ננהל את החלת הריבונות".

בני גנץ וביבי נתניהו
בני גנץ וביבי נתניהו | צילום: רויטרס, לע''מ

הוויכוח בין השניים המשיך ברשתות החברתיות. ראש הממשלה כתב שוב לגנץ: בני גנץ, אני שמח שסוף סוף החלטת לתמוך ביוזמה שלי להחלת החוק הישראלי על בקעת הירדן וצפון ים המלח. אני מצפה לתמיכה מלאה שלך ושל כחול-לבן במהלך ההיסטורי הזה. בקרוב מאוד אעמיד אותך במבחן הזה".

מאוחר יותר, הליכוד פתחה את קמפיין הבחירות שלה לכנסת ה-23, ובאירוע אמר נתניהו: "אנחנו נחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן ועל צפון ים המלח, ללא דיחוי וללא וטו של אחמד טיבי. לא רק שלא נפנה אף אחד, נחיל את החוק הישראלי על כל התיישבות בלי יוצא מן הכלל".