גורם מדיני: "הירדנים משחקים משחק כפול בלתי נסבל"

ברקע האירועים בירושלים, והגינויים החריפים ממדינות ערב, גם אלו שנמצאות בקשר טוב עם ישראל, תוקפים גורמים מדיניים בחזרה ואומרים כי דבריו שלך ר"מ ירדן הם "אינם דברים שאפשר לסבול ממדינה ידידותית"

זמן צפייה: 01:20

גורם מדיני אמר הערב (רביעי) בתדרוך לעיתונאים כי "הדברים שאמר ראש ממשלת ירדן בפרלמנט אינם דברים שאפשר לסבול ממדינה ידידותית. המסרים האלה הועברו על ידי ישראל לירדנים בתקיפות גם בהודעת משרד החוץ וגם בדברי ראש הממשלה".

"הירדנים משחקים משחק כפול", אמר הגורם, "הם מתבטאים נגדנו בחריפות בלתי נסבלת ובלתי מקובלת כשמדובר בשותפים, ואז מסבירים בדלתיים סגורות שזו דרכם להרגיע את אלה שקוראים אצלם לניתוק יחסים עם ישראל".

Whatsapp Image 2022 03 30 At 1
הנשיא הרצוג ומלך ירדן עבדאללה השני | צילום: חיים צח/ לע''מ

מדינה נוספת ממנה אשר מהתגובה שלה מאוכזבים בדרג המדיני היא איחוד האמירויות, שכן רוח השיחה בין השגריר אמיר חייק לבין האמירתים הייתה שונה לחלוטין מההודעה שהוציאו לאחר מכן האמירויות. עם זאת, ההערכה בירושלים היא כי ההודעה לא תפגע ביחסים בין המדינות.

נפתלי בנט יורש העצר איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד
בנט ובן זאיד בביקור ההיסטורי באיחוד האמירויות | צילום: חיים צח / לע''מ

כזכור, ביום שני האחרון ראש ממשלת ירדן בישאר אל-חסונה ביקר בחריפות את ההתנהלות הישראלית בהר הבית. את הדברים אמר אל-חסונה בישיבת פרלמנט שהתקיימה הבוקר ובה אמר בין היתר: "אני מצדיע לכל פלסטיני וכל עובד של הווקף בירושלים שמיידה אבנים נגד הציונים בהגנה נגד הכיבוש הישראלי".

עוד קודם לכן הודיע שר החוץ איימן א-ספדי כי ממלא מקום השגריר הישראלי בירדן יזומן לשיחת נזיפה במשרד החוץ הירדני, ותימסר לו איגרת מחאה ברקע האירועים האחרונים בהר הבית. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הירדנית "פטרה", א-ספדי אמר כי "לא ניתן לדלג מעל הסוגיה הפלסטינית כדי להשיג שלום צודק וכולל.