ראש ממשלת ירדן: "מצדיע לכל פלסטיני שמיידה אבנים נגד הציונים"

בישיבת פרלמנט תקף ראש הממשלה הירדני בישאר אל-חסונה את ההתנהלות הישראלית בהר הבית. "מזחר ירושלים היא שטח כבוש ששייך לפלסטינים", אמר. מוקדם יותר זימנה ירדן את הממונה על שגרירות ישראל לשיחת נזיפה

זמן צפייה: 11:12

מתקפה ירדנית: ראש ממשלת ירדן בישאר אל-חסונה ביקר היום (שני) בחריפות את ההתנהלות הישראלית בהר הבית. את הדברים אמר אל-חסונה בישיבת פרלמנט שהתקיימה הבוקר ובה אמר בין היתר: "אני מצדיע לכל פלסטיני וכל עובד של הווקף בירושלים שמיידה אבנים נגד הציונים בהגנה נגד הכיבוש הישראלי".

עוד קודם לכן הודיע שר החוץ איימן א-ספדי כי ממלא מקום השגריר הישראלי בירדן יזומן לשיחת נזיפה במשרד החוץ הירדני, ותימסר לו איגרת מחאה ברקע האירועים האחרונים בהר הבית. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הירדנית "פטרה", א-ספדי אמר כי "לא ניתן לדלג מעל הסוגיה הפלסטינית כדי להשיג שלום צודק וכולל.

"ההגנה על המקומות הקדושים לאיסלאם ולנצרות נמצאת בסדר העדיפויות של ירדן", הוסיף א-ספדי, "והמלך עבדאללה נוקט בכל האמצעים כדי לשמור עליהם". במקביל, הפלסטינים מדווחים כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שוחח עם המלך עבדאללה. לפי הדיווח, השניים דנו בהתפתחויות האחרונות בשטחים ובירושלים.

עבדאללה מלך ירדן
עבדאללה מלך ירדן | צילום: רויטרס

בתוך כך, מלשכתו המלך עבדאללה נמסר כי הוא שוחח לפני שעה קלה עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, ונטען כי השניים הדגישו בשיחתם את הצורך להפסיק את כל הצעדים הבלתי-חוקיים והמתגרים של ישראל במסגד אל-אקצא.

זמן קצר לאחר מכן, מלשכתו של מלך ירדן נמסר כי הוא שוחח היום גם עם יורש העצר של אבו-דאבי, מחמד בן זאיד, וצויין כי המלך עבדאללה הדגיש בפניו את הצורך להמשיך ולהשקיע את כל המאמצים בכדי לעצור את ההסלמה הישראלית המסוכנת במזרח-ירושלים.

Whatsapp Image 2022 04 18 At 1
ברכת הכהנים בכותל | צילום: רויטרס

לאחר שאתמול נרגם אוטובוס באבנים בירושלים, המתיחות בבירה נמשכה הבוקר סביב מעמד ברכת הכהנים הנהוג בחול המועד בכותל המערבי. 2,500 שוטרים הוצבו באזור העיר העתיקה והתפילה, שנערכה בנוכחות דלה יחסית לשנים קודמות, עברה ללא אירועים מיוחדים.

על אף המתיחות הגבוהה והאירועים האחרונים בבירה, במערכת הביטחון מרוצים מכך שהחיכוך נשאר סביב הר הבית וירושלים ולא זלג לשטחי יהודה ושומרון ולעזה. המדיניות של הפרדת הזירות בין מה שקורה בירושלים לבין עזה ויהודה ושומרון עובדת. יחד עם זאת, בצה"ל נערכים לאופציה של ירי רקטות מכיוון רצועת עזה ומוכנים להגיב במידת הצורך.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2204180943' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='תיעוד המרדף אחר החשודים בתקיפת יהודים אתמול בירושלים ' poster='' kid='1_ifi0qqsi' duration='90']

בתוך כך, שני חשודים, בן 17 מסילוואן ובן 13.5 מהעיר העתיקה בירושלים יובאו למשפט במהלך היום לאחר שתועדו תוקפים מתפללים יהודים אמש - ונתפסו. בנוסף אליהם, נעצרו עוד מספר פלסטינים בחשד להפרות סדר, תקיפה, יידוי אבנים ושיגור זיקוקים לעבר כוחות הביטחון.

כמו כן, חמישה חשודים תושבי מזרח ירושלים שנעצרו אתמול בחשד ליידוי אבנים לעבר אוטובוס יובאו היום להארכת מעצר. על פי החשד, אחד מהם גרם לאוטובוס להאט במכוון באמצעות רכבו, ואז הצטרך ליידוי האבנים. לפי המשטרה, מעצרים נוספים צפויים בעקבות המקרה.