המשבר עם רוסיה: מסרי הרגעה בין ירושלים למוסקבה

המתיחות בין מוסקבה לירושלים נמשכת, זאת למרות ניסיונות של שני הצדדים להוריד את גובה הלהבות - אך מי שמגבירה אותה יותר זו דווקא מערכת הבחירות. ראש הממשלה לשעבר נתניהו האשים ואמר כי "זה קורה בגלל חובבנות, חוסר אחריות ויהירות" ואילו בלשכתו של רה"מ לפיד טוענים: "אין שום משבר בין המדינות. תלמד את העובדות"

זמן צפייה: 04:19

ניסיונות שונים להנמיך את הלהבות בין ישראל לרוסיה על רקע ההחלטה להפסיק את פעילות הסוכנות היהודית במדינה נראו לאורך היום (שלישי), אבל מי שמגביר אותן זה דווקא מערכת הבחירות. עימות חריף סביב המשבר מתרחש הערב בין ראש הממשלה יאיר לפיד לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, כאשר נתניהו מאשים ואומר: "אנחנו בעיצומו של משבר מסוכן עם רוסיה זה קורה בגלל חובבנות, חוסר אחריות ויהירות".

דוברו של לפיד השיב בתגובת נגד חריפה: "אין שום משבר בין המדינות. אילו נתניהו היה טורח לבוא לעדכון מדיני אצל ראש הממשלה הוא היה לומד את העובדות", גם שר הביטחון בני גנץ השיב בתקיפות ואמר שנתניהו הוא האחרון שיכול לדבר על "קשקשת מיותרת".

בנימין נתניהו
יו''ר האופוזיציה, ח''כ בנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בהמשך לניסיונות להרגיע את הרוחות מול רוסיה - בכיר מדיני אמר הערב לחדשות 13 הערב: "ההערכה שלנו שהרוסים רוצים להרוג את הלהבות. החזירו את השד המדיני לתוך הבקבוק". בהמשך לאמירות גם ממוסקבה, גם מירושלים, שישראל מוכנה לדיאלוג בעניין הזה.

כעת הפנים לקראת הדיון המכריע ביום חמישי ברוסיה – המשלחת הישראלית עוד לא קיבלה את האישורים הנחוצים ליציאה, אבל בכירים ישראלים יותר אופטימיים הערב ומעריכים שהם יגיעו ביממה הקרובה.