יועץ בכיר של ארדואן מאשים: ישראל מעודדת את זלנסקי להמשיך במלחמה

יממה לפני נחיתתו של הרצוג בטורקיה לביקור רשמי ראשון במדינה מאז שנת 2008, בכיר באנקרה טען בציוץ בטוויטר כי ישראל מציתה את הלחימה במזרח אירופה. לטענתו, גם המיליארדר היהודי ג'ורג' סורוס "אחראי על הרס המדינה"

זמן צפייה: 03:16

יממה לפני ביקורו הרשמי של הנשיא יצחק הרצוג בטורקיה, היועץ הבכיר של ארדואן, ייגית בולוט, האשים היום (שלישי) בחשבון הטוויטר שלו את ישראל במלחמה באוקראינה, וגם את איל ההון היהודי ג'ורג' סורוס בהרס שלה. לדבריו, ישראל עוררה את הסכסוך באוקראינה על ידי עידודו של זלנסקי נשיא המדינה, וסורוס אשם בהריסתה של אוקראינה.

כזכור, נשיא המדינה ורעייתו מיכל הרצוג, ייצאו מחר לביקור ממלכתי בטורקיה לפי הודעת בית הנשיא בשבת האחרונה. הרצוג הוזמן על ידי נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, ויבקר באנקרה ובאיסטנבול.

כזכור, הנשיא הרצוג יהיה המנהיג הישראלי הראשון לבקר בטורקיה מאז שנת 2008. הביקור הממלכתי האחרון של נשיא מדינת ישראל בטורקיה היה בשנת 2007. בביקור, המתואם עם ראש הממשלה, שר החוץ ומשרדיהם, ידונו המנהיגים בנושאים בילטרליים שונים ובכללם היחסים בין המדינות ובפוטנציאל להגברת שיתופי הפעולה בנושאים שונים בין המדינות ובין העמים.

לפני כשבועיים וחצי הנשיא הרצוג התייחס לראשונה לביקור בטורקיה, בוועידת ישראל לאקלים של הארץ והאוניברסיטה העברית לנסיעתו המתכוננת לטורקיה, ואמר כי "בחודש הקרוב אני עתיד לבקר בשכנתנו לחופי הים התיכון ואפגש עם מנהיגה - במטרה לרתום אותה לשותפות אזורית בהתמודדות עם משבר האקלים".

לפני כשלושה וחצי שבועות משלחת טורקית בכירה ביקרה בישראל, ונפגשה עם מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז, מנכ"ל בית הנשיא אייל שויקי וצוותיהם. המשלחת הטורקית כללה את הדובר והיועץ הבכיר לנשיא טורקיה, איברהים קלין, וסגן שר החוץ הטורקי סאדת אונאל.