ישראלי נעצר ביוון בגין עבירות מס - משפחתו טוענת: "זהותו נגנבה"

דודי אשכנזי, תושב בת חפר בן 52, נעצר בביקורות הגבולות בהגיעו לאי קוס לחופשה עם רעייתו. הרשויות היווניות טוענות כי הוא נעצר בעקבות צו מעצר בינלאומי בגין עבירות שביצע לכאורה בדרום אמריקה לפני כעשור - אך משפחתו טוענת כי זהותו זוייפה

זמן צפייה: 02:00

דודי אשכנזי, תושב בת חפר בן 52, נעצר השבוע בביקורת הגבולות באי קוס שביוון, אליו הגיע לחופשה עם רעייתו. לטענת הרשויות ביוון, אשכנזי נעצר בעקבות צו מעצר בינלאומי שהוצא נגדו בגין עבירות מס שביצע לכאורה בשנת 2012 בפרו שבאמריקה הדרומית, אך משפחתו טענה בסוף השבוע כי מדובר בטעות בזיהוי.

לפי טענות המשפחה, מישהו כנראה זייף את תעודת הזהות שלו, שכן לדבריהם הוא כלל לא ביקר בפרו באותו תקופה. החשש הגדול בקרב המשפחה הוא שתוך שימוש בזהות הבדויה ביצעו עבריינים פשעים במקומות שונים ברחבי העולם.

מה שמחזק את טענת המשפחה כי מדובר בגניבת זהות - היא העובדה כי גם התמונה שמופיעה בהודעת המעצר לא תואמת את תמונתו של אשכנזי. בנוסף, בפרו טענו כי הוא מחזיק דרכון אזרבייג'ני - אלא שאשכנזי כלל לא מחזיק דרכון שכזה, ומעולם לא ביקר שם באזרבייג'ן.

במשרד החוץ בירושלים מכירים היטב את הפרטים ומטפלים במקרה מול הרשויות היווניות. בתחילת השבוע צפוי אשכנזי להיות מובא, לראשונה, בפני שופט מקומי.