"כולם בסדר עכשיו": זוג ישראלים ובתם נעצרו באוקראינה ושוחררו לאחר שעות

מיכאל קומוק, זוגתו ורה ובתם טטיאנה נעצרו במליטופול שנכבשה ע"י הצבא הרוסי ולאחר כמה שעות שוחררו. טטאינה סיפרה לחדשות 13: "הגיעו לדירה שלי בבוקר ולקחו אותנו, היינו שם שלוש שעות, כל אחד בנפרד"

זמן צפייה: 02:36

קרובי משפחה של אזרחים ישראלים שמתגוררים בעיר מליטופול באוקראינה דיווחו בצהריים (שני) למשרד החוץ כי השלושה נעצרו על ידי כוחות רוסיים שכבשו את העיר. לאחר זמן עדכן משרד החוץ כי "המשרד עודכן מקרובי משפחה בארץ כי השלושה שוחררו".

לפי הדיווח, מדובר במיכאל קומוק, עורך לשעבר של עיתון מקומי ובעל בית דפוס, אשתו ורה ובתם טטיאנה. לידי מערכת התוכנית "הכול כלול" הגיע סרטון ובו נראה ורה כשהיא מצלמת סרטון של הכוחות הרוסיים בעיר. "כך נראה הכיבוש הרוסי במליוטופול", אומרת ורה בסרטון.

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2203211525' autoplay='0' credit='' desc='ורה בסרטון ממליטופול' poster='' kid='1_guwv4hok' duration='22']

הבת טטיאנה סיפרה לחדשות 13: "זה היה מפחיד אבל כולם מרגישים בסדר עכשיו, לא פגעו בנו. הגיעו לדירה שלי בבוקר ולקחו אותנו, היינו שם שלוש שעות, כל אחד בנפרד. לא ידענו מה קורה אחד עם השני. השכנים התקשרו להורים ואמרו שהם רואים את האוטו של הרוסים בחצר. הם לקחו את ההורים".

מוקדם יותר סיפרה חברתם של בני הזוג, אינסה שפובלוב, לחדשות 13: "בשעות הבוקר טניה הודיעה לנו שחטפו את אבא שלה, אחרי זה קיבלנו הודעה שגם את אמא שלה. היא נולדה שם ויש לה עסק, היא כבר 20 שנה אזרחית ישראל, יש לה עסק בישראל ושם. לאבא שלה יש בית דפוס ועיתון. כשהתחילה המלחמה היא אמרה שהיא לא חוזרת, שזו העיר שלה. כשהעיר נפלה לידי הצבא הרוסי היא התחילה לספר ולהוציא החוצה מה שקורה שם".

לא ברור מדוע הם נעצרו ולדברי אינסה, "אנחנו לא יודעים אם היא הייתה איום או שרצו לשכנע אותם לשתף פעולה עם הצבא הרוסי, אני עוד לא דיברתי איתה".