איראן מוחה בעקבות הריאיון של ראש המל"ל לחדשות 13: "הודאה בוטה באחריות לטרור"

השגריר האיראני לאו"ם שלח מכתב למועצת הביטחון של האירגון, לאור דבריו של איל חולתא בריאיון לחדשות 13, שאישר באופן פומבי את העובדה שישראל פועלת על אדמת איראן. "מדובר בהוכחה שהמשטר הישראלי אחראי לפעולות אלו ועליו לתת דין וחשבון ולשאת בתוצאות"

זמן צפייה: 01:02

שגריר איראן לאו"ם שלח בימים האחרונים מכתב למועצת הביטחון של האו"ם, בעקבות דבריו של ראש המל"ל איל חולתא בריאיון לחדשות 13 ששודר לפני כשבועיים, כך פורסם הערב (שני) במהדורה המרכזית.

כזכור, בריאיון אישר חולתא באופן פומבי לחלוטין את העובדה שישראל פועלת על אדמת איראן, ובמכתב ששלח השגריר האיראני הוא כתב: "הריאיון של חולתא מהווה הצהרה פרובוקטיבית והודאה בוטה באחריות לפעולות טרור והרס של ישראל על אדמת איראן. מדובר בהוכחה שהמשטר הישראלי אחראי לפעולות אלו ועליו לתת דין וחשבון ולשאת בתוצאות".

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן מסר בתגובה כי מדבור בעוד ניסיון של האיראנים להסיט את תשומת הלב מפרויקט הגרעין שלהם. מטעמו של חולתא העדיפו שלא להגיב על הדברים.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1407222051' autoplay='0' credit='' desc='ראש המל"ל חושף בריאיון לחדשות 13: "פעלנו לא מעט בשנה האחרונה באיראן"' poster='' kid='1_8yga5w0q' duration='']

בריאיון אמר חולתא: "אנחנו לא מתייבשים להגיד לאמריקנים שאנחנו חושבים אחרת או אפילו לפעול באיראן. ישראל תפעל כפי שהיא רואה לנכון. פעלנו לא מעט בשנה האחרונה באיראן, וארה"ב נותנת לנו גיבוי. אנחנו פועלים בהיגיון ובאחריות וכולם יכולים לראות שזה לא פוגע ביחסים בין נשיא ארה"ב לישראל, אלא להיפך".

"אין ספק שהממשל הנוכחי בארה"ב קבע ואמר שיש רצון לחזור להסכם הגרעין ולהמשיך את הדיפלומטיה מולם", הוסיף ראש המל"ל, "בחלוף למעלה משנה וחצי מאז שממשל ביידן בתפקידו, לא חזרנו להסכם, וזה מבטא המון דברים על המציאות באזור".

עוד אמר חולתא בריאיון: "הנשיא ביידן אמר לכל אורך הדרך שהוא מעדיף פתרון של דיפלומטיה, אך גם שבהיעדר פתרונות אחרים, הוא יפעיל כוח צבאי נגד איראן. שמעתי את נשיא ארה"ב אומר את זה, ואחד המשפטים המפורסמים שלו זה ש'מעצמות לא מבלפות' – אז צריך לקחת את זה ברצינות".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0108222021' autoplay='0' credit='' desc='לפיד בהתבטאות חריגה: "היכולות האחרות" שומרות עלינו בחיים' poster='' kid='1_tmyhkomy' duration='']

היום השתתף ראש הממשלה יאיר לפיד בטקס החילופים של ראש הוועדה לאנרגיה אטומית, במשרד ראש הממשלה בירושלים, ואמר: "הזירה המבצעית בכיפה השקופה מעלינו בנויה מיכולות של הגנה ומיכולות של התקפה, ומה שנהוג לכנות בתקשורת הזרה: 'יכולות אחרות'. היכולות האחרות האלה שומרות עלינו בחיים ויישמרו עלינו בחיים כל עוד אנחנו וילדינו פה".