בנט על הסכם הגרעין: "בארה"ב נחושים לחתום בכל מחיר"

לאחר שמתח ביקורת על כוונת ממשלת ארה"ב להוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור, בנט התייחס לעניין שוב בישיבת הממשלה. לדבריו, "משמרות המהפכה הם ארגון הטרור הגדול והרצחני בעולם"

זמן צפייה: 05:52

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס בישיבת הממשלה להסכם הגרעין האיראני המתגבש ועל כוונת ארצות הברית להוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור. לדבריו, "משמרות המהפכה הם ארגון הטרור הגדול והרצחני בעולם. בניגוד לדאע"ש או ארגונים אחרים – עומדת מאחוריו מדינה".

"אנחנו מודאגים מאוד מכוונתה של ארצות הברית להיענות לדרישה האיראנית החצופה ולהוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור", המשיך בנט. "זאת לא רק בעיה ישראלית. מדינות נוספות, בעלות בריתה של ארצות הברית באזור, מתמודדות יום יום עם הארגון הזה. ארגון הטרור הזה מנסה לרצוח ישראלים ואמריקנים מסוימים ברחבי העולם".

ראש הממשלה טען כי המהלך נובע בשל "נחישות לחתום על הסכם הגרעין עם איראן כמעט בכל מחיר, כולל לומר על ארגון הטרור הגדול בעולם שהוא לא ארגון טרור. זהו מחיר יקר מדי". עוד הוסיף כי ישראל תמשיך להתייחס למשמרות המהפכה כארגון טרור ותמשיך לפעול נגדו.

כזכור, ביום שישי האחרון מתחו ראש הממשלה ושר החוץ יאיר לפיד ביקורת נגד הממשל האמריקני על המהלך. "זה עלבון לקורבנות ומחיקה של מציאות מתועדת, שיש לה הוכחות חד משמעיות", נכתב בהודעה המשותפת של השניים. "אנו מתקשים להאמין שההגדרה תבוטל תמורת 'הבטחה לא לפגוע באמריקנים' - מאמינים שארצות הברית לא תפקיר את בעלות בריתה הקרובות ביותר תמורת הבטחות ריקות".