גורמים מדיניים: "בהחלט מזהים התקרבות של איראן להסכם"

הסכם הגרעין בין איראן לבין המעצמות מתקרב לרגעי ההכרעה, והגורמים בישראל אומרים כי "מזהים אצל האיראנים תהליך במסגרתו הם החלו להכין את הציבור לאפשרות של חתימה". עוד הוסיפו כי ישראל רואה בהסכם הנוכחי הסכם גרוע - והדגישו בפני שותפותיה את הסכנה שבחתימה עליו

איראן, גרעין, הסכם הגרעין
גרעין איראני | צילום: רויטרס

גורמים מדיניים בישראל אומרים הערב (רביעי) כי הם מזהים התקרבות של איראן לחתימה על הסכם הגרעין מול המעצמות. "אנו מזהים אצל האיראנים תהליך במסגרתו הם החלו להכין את הציבור", אמרו הגורמים, "גם גורמי ממשל שונים וגם דעת הקהל, לאפשרות של חתימה על ההסכם".

"תהליך זה בא בניגוד לעובדה שאין התקרבות ממשית בעמדות של הצדדים", הוסיפו, "קיים מתח בין שני הווקטורים המנוגדים הללו אך תהליך ההכנה מייצר מומנטום ושיח חיובי יותר לקראת הסכם. ישראל נערכת לתרחישים שונים, המערכת הישראלית עוסקת בזיהוי המגמות והתרחישים, ובביצוע הפעולות המתאימות על מנת להיערך לכך".

מימין: עלי באקרי-כני, ראש צוות המו''מ הגרעיני מטעם איראן יחד עם אנריקה מורה בדוחה, בירת קטר
עלי באקרי-כני, ראש צוות המו''מ הגרעיני מטעם איראן יחד עם אנריקה מורה בדוחה, בירת קטר | צילום: מתוך טוויטר

עוד אמרו: "אנו לא מעריכים כי קיימת כוונה אמיתית לסגירה פוליטית של התיקים הפתוחים. נקודה זו הינה אחד הפערים המשמעותיים הקיימים בעמדות בין האיראנים למדינות המערב. נושא נוסף הינו הערבויות שהאיראנים מבקשים למקרה ובו בעתיד מי מהחתומים יחליט לצאת מההסכם. לאור הפערים המשמעותיים הקיימים, הערכה כי הצדדים יצטרכו לוותר בשני נושאים אלה על מנת להגיע להסכם".

"ישראל רואה בהסכם הנוכחי הסכם גרוע", סיכמו, "ומדגישה בפני שותפותיה את הסכנה שבחתימה על הסכם זה. האיראנים פועלים בטקטיקה ידועה של דשדוש ומשיכת זמן על מנת להביא וויתורים נוספים".