התחממות ביחסים עם טורקיה? "הרצוג יגיע לביקור במרץ"

בעיתון הטורקי המזוהה עם ארדואן פורסם כי בהמשך להזמנת הנשיא הטורקי, הרצוג יגיע להתארח בטורקיה ב-9 במרץ. במקביל, משלחת בכירה מטורקיה תגיע השבוע לישראל

זמן צפייה: 02:11

העיתון הטורקי "סבאח" פרסם הבוקר (שלישי) כי נשיא המדינה יצחק הרצוג יגיע לביקור במדינה המוסלמית ב-9 במרץ. זאת, לאחר התחממות ביחסים בין שתי המדינות בזמן האחרון, והתבטאויות של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן שאמר לאחרונה כי ביקור של הרצוג יכול לפתוח דף חדש ביחסים.

בנוסף, משלחת רשמית בכירה מטורקיה תגיע בהמשך השבוע לישראל כחלק מההכנות לביקור המתוכנן של הנשיא ובמטרה לדון ביחסים בין המדינות. במשלחת ישתתפו הדובר והיועץ הבכיר לנשיא טורקיה, אברהים קלין, וסגן שר החוץ הטורקי סאדת אונאל. השניים ייפגשו עם בכירי משרד החוץ.

בחודש שעבר התראיין ארדואן לטלויזיה המקומית ואמר כי הרצוג יגיע לביקור במדינה בקרוב. "גם לראש הממשלה נפתלי בנט יש גישה חיובית", הוסיף ארדואן, והדגיש את נכונותה של ממשלת ישראל לנרמל לחלוטין את היחסים עם טורקיה. ארדואן התייחס גם למתיחות במזרח התיכון ולשיתוף הפעולה בין המדינות בתחום האנרגיה, ואמר כי "הייתה לנו התקדמות מסוימת בהובלת גז ישראלי לאירופה דרך טורקיה".

רג'פ טאיפ ארדואן
רג'פ טאיפ ארדואן | צילום: רויטרס

בנוסף, בעיתון הטורקי דווח בחודש שעבר כי ארדואן החל לפעול בכמה שלבים לבניית היחסים מחדש עם ישראל. הצעד הראשון היה שחרורם של בני הזוג אוקנין שנעצרו ונכלאו במדינה, מה שהוביל לשיחה של ארדואן עם מקבילו הישראלי.

לפי הדיווח, הצעד הבא הוא מיתון רטוריקה לוחמנית. לארדואן, כך לפי העיתון, חשוב ששתי המדינות ישמרו על שפה מכובדת בהתייחסות אחת כלפי השנייה כדי לפעול למען חידוש היחסים. לאחר מכן מתוכנן שלב פתיחת השגרירויות מחדש ולבסוף פגישה בין המנהיגים.