הרצוג לארדואן: "בניגוד לדיווחים השקריים, ישראל שומרת על הסטטוס קוו וחופש הפולחן"

נשיא המדינה שוחח טלפונית עם נשיא טורקיה ברקע המהומות בהר הבית, והאשים את "הגורמים השונים בפרובוקציות והסתה". בתגובה, ארדואן הדגיש את חשיבות הסטטוס קוו במקומות הקדושים. השניים סיכמו להמשיך בקשר השוטף

נשיא המדינה יצחק הרצוג ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן | צילום: רויטרס

נשיא המדינה שוחח הערב (שלישי) עם נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן, ברקע המהומות והמתיחות שנרשמה בימים האחרונים בהר הבית ובירושלים. השיחה התקיימה לבקשתו של ארדואן ברקע המתיחות הביטחונית.

במהלך השיחה, הדגיש הרצוג כי "בניגוד למה שנטען בדיווחים שקריים, מדינת ישראל מקפידה לשמור על הסטטוס קוו ועל חופש הפולחן, במיוחד בתקופה זו, על מנת שבני כל הדתות יוכלו לחגוג את החגים בבטחה".

Whatsapp Image 2022 04 18 At 1
ברכת הכהנים בכותל | צילום: רויטרס

כמו כן, ציין הרצוג ציין בפני הנשיא טורקיה את המאמצים של המשטרה וכוחות הביטחון שמאפשרים את קיום התפילות מידי יום בהר הבית, "על אף הפרובוקציות וההסתה שגורמים שונים מעוררים. אל לנו להקשיב לקולות הסתה ותעמולה שקרית".

בתגובה, ארדואן הביע דאגה על אירועי הימים האחרונים והדגיש כי "הסטטוס קוו במקומות הקדושים חשוב מאוד לעולם המוסלמי". עוד אמר ארדואן כי הוא "שמח לשמוע את האמירות הנוקבות של ההנהגה בישראל על השמירה עליו". בסוף השיחה, השניים סיכמו כי ימשיכו לשמור על קשר שוטף, "וזאת במטרה להביא להרגעת הרוחות וחיזוק היחסים בין המדינות".