בהזמנת המלך עבדאללה: הנשיא הרצוג ייצא מחר לביקור בירדן

בזמן ששר הביטחון בעמאן, נשיא המדינה הודיע כי גם הוא יבקר במדינה השכנה, ובמהלך ביקורו יקיימו הנשיא והמלך פגישה בארבע עיניים ולאחר מכן פגישה בילטראלית בהשתתפות יועצי שני המנהיגים. הם צפויים לדון על היציבות באזור בתקופת החגים הקרובה, חיזוק השלום וההזדמנויות שבמערכת היחסים בין שתי המדינות

זמן צפייה: 01:03

בהזמנת מלך ירדן, עבדאללה השני, נשיא המדינה יצחק הרצוג יצא מחר (רביעי), יום רביעי, לביקור פומבי נשיאותי היסטורי בירדן. בביקור המתוכנן, נשיא המדינה יבקר בעמאן, שם יתקבל בטקס קבלת פנים רשמי בארמונו של מלך ירדן, עבדאללה השני.

עבדאללה מלך ירדן
עבדאללה מלך ירדן | צילום: רויטרס

במהלך הביקור, יקיימו נשיא המדינה ומלך ירדן פגישה בארבע עיניים ולאחריה פגישה בילטראלית בהשתתפות יועצי שני המנהיגים. בסיום הפגישות יחזור הנשיא לישראל. עם כניסת נשיא המדינה לתפקידו, התקשר מלך ירדן לברך על בחירתו, מאז שוחחו ונפגשו השניים מספר פעמים.

בביקור, המתואם עם ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד ומשרדיהם, ידונו המנהיגים במספר נושאים, ובהם: הידוק הקשרים בין המדינות, שמירה על היציבות באזור בדגש על תקופת החגים הקרובה, חיזוק השלום והנורמליזציה וההזדמנויות הרבות שמערכת היחסים בין ישראל, ירדן והאזור כולו טומנים בחובם.

מוקדם יותר היום, בתיאום עם ראש הממשלה, שר הביטחון בני גנץ נפגש עם המלך עבדאללה בארמון המלך ברבת עמון ואיחל לו ולכל תושבי הממלכה "רמדאן כרים", לקראת חודש הרמדאן שיחל בימים הקרובים. הפגישה עסקה באתגרים הביטחוניים האזוריים.

שר הביטחון בני גנץ נפגש עם מלך ירדן עבדאללה בארמונו
שר הביטחון בני גנץ נפגש עם מלך ירדן עבדאללה בארמונו | צילום: Royal Hashemite Court

על פי הודעת משרד הביטחון, בפגישה העלה גנץ בפני המלך את הצעדים שמתכוונת ישראל לעשות על מנת לשמור על חופש הפולחן בירושלים ובאיו"ש, את חשיבות התיאום הביטחוני בימים אלו וכן דן איתו בצעדים אזרחיים נוספים לטובת שיפור חייהם של הפלסטינים ביהודה ושומרון וברצועת עזה שימומשו תוך עמידה על האינטרסים הביטחוניים של ישראל.