ארדואן גינה בחריפות את הפיגועים בישראל בשיחה עם הנשיא הרצוג

בשיחת טלפון בין הנשיא הרצוג ונשיא טורקיה ארדואן, האחרון הביע צער על הפיגועים בשבועות האחרונים במהכלם נרצחו 11 ישראלים וגינה אותם. השניים הוסיפו ברקע החגים כי יש לפעול לשמירה על השקט באזור

Whatsapp Image 2022 03 09 At 1
הנשיאים הרצוג וארדואן | צילום: חיים צח / לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח היום (שישי) עם נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, כאשר האחרון גינה בחריפות את פיגועי הטרור האחרונים בישראל, במסגרתם נרצחו 11 ישראלים ב-3 פיגועים שונים. כמו כן, ארדואן ביקש לשלוח את תנחומיו למשפחות השכולות והחלמה לפצועים.

השניים הוסיפו כי ברקע ערב החגים רמדאן, פסח ופסחא, יש לפעול לשמירה על השקט באזור. במקביל, ביקש ארדואן לשלוח איחולי בריאות לראש הממשלה נפתלי בנט לאחר שנדבק בקורונה.

כזכור, לפני כשבוע התייחס הנשיא הטורקי לאפשרות שראש הממשלה נפתלי בנט יבקר במדינה ואמר כי הוא אכן עשוי לבקר בטורקיה. "דרך חדשה ביחסים הבילטרליים בין שתי המדינות", אמר ארדואן והוסיף: "ייתכן שיתוף פעולה בנושא הגז הטבעי עם ישראל".
Whatsapp Image 2022 03 09 At 1
הנשיאים הרצוג וארדואן בטקס קבלת הפנים | צילום: חיים צח / לע''מ

כזכור, לפני כשלושה שבועות הנשיא הרצוג ערך ביקור היסטורי בטורקיה וקיים פסגה על הנשיא ארדואן באנקרה. לאחר הפגישה עימו, מסר הרצוג לכתבים כי הנשיא הטורקי היה פתוח לדיאלוג אמיתי. "התהליך שהתחלנו בביקור הזה ייבחן במעשים בשטח", אמר הרצוג, "וגם דיברנו על האפשרות של כינון מנגנון למניעת משברים או התמודדות עם משברים שיכולים לקרות".