מנהיג ישראלי ראשון בטורקיה זה 14 שנה: הרצוג ימריא ביום רביעי וייפגש עם ארדואן

הנשיא ורעייתו מיכל יגיעו לביקור בערים אנקרה ואיסטנבול, זאת לאחר שהנשיא הוזמן על ידי מקבילו הטורקי. השניים צפויים לדון ביניהם בנושאים בילטרליים שונים ובכללם היחסים בין המדינות

Ybbazh
הנשיא ארדואן והנשיא הרצוג | צילום: רויטרס

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל יצאו לביקור ממלכתי בטורקיה ביום רביעי הקרוב, כך הודיע בית הנשיא הערב (שבת). הרצוג הוזמן על ידי נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, ויבקר באנקרה ובאיסטנבול.

הנשיא הרצוג יהיה המנהיג הישראלי הראשון לבקר בטורקיה מאז שנת 2008. הביקור הממלכתי האחרון של נשיא מדינת ישראל בטורקיה היה בשנת 2007. בביקור, המתואם עם ראש הממשלה, שר החוץ ומשרדיהם, ידונו המנהיגים בנושאים בילטרליים שונים ובכללם היחסים בין המדינות ובפוטנציאל להגברת שיתופי הפעולה בנושאים שונים בין המדינות ובין העמים.

Whatsapp Image 2022 01 30 At 0
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל לפני טיסה, ארכיון | צילום: עמוס בן גרשום/לע''מ

כזכור, לפני כשבועיים הנשיא הרצוג התייחס לראשונה לביקור בטורקיה, בוועידת ישראל לאקלים של הארץ והאוניברסיטה העברית לנסיעתו המתכוננת לטורקיה, ואמר כי "בחודש הקרוב אני עתיד לבקר בשכנתנו לחופי הים התיכון ואפגש עם מנהיגה - במטרה לרתום אותה לשותפות אזורית בהתמודדות עם משבר האקלים".

לפני כשלושה שבועות משלחת טורקית בכירה ביקרה בישראל, ונפגשה עם מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז, מנכ"ל בית הנשיא אייל שויקי וצוותיהם. המשלחת הטורקית כללה את הדובר והיועץ הבכיר לנשיא טורקיה, איברהים קלין, וסגן שר החוץ הטורקי סאדת אונאל.

המשלחת הטורקית בישראל
המשלחת הטורקית בישראל

בפגישות, שנערכו הן במשרד החוץ והן בבית הנשיא, דנו הצדדים בהכנות לביקור הנשיא יצחק הרצוג בטורקיה, ביחסים הבילטארליים בין המדינות ובסוגיות אזוריות שונות. בהודעה משותפת לבית הנשיא ומשרד החוץ נמסר כי הצדדים הסכימו כי שיקום היחסים יוכל לתרום ליציבות האזור.