דיווח בפיליפינים: סוכלה תשתית טרור של חמאס נגד ישראלים

לפי דיווחים במדינה, שירותי המודיעין של הפיליפינים עלו על עקבותיו של פעיל חמאס שפעל להקים תשתית שלאחר מכן תסית לאלימות נגד ישראלים החיים והמבקרים במדינה. במסגרת הפעולה, היה ניסיון לגייס מקומיים כדי שירצחו יהודים

כוחות ביטחון בפיליפינים
כוחות ביטחון בפיליפינים | צילום: EPA/CERILO EBRANO

שירותי המודיעין של הפיליפינים חשפו פעולת טרור של ארגון חמאס במדינה שתכננה לפגוע בישראלים החיים במדינה והמבקרים בה. כך דווח הבוקר (שלישי) בתקשורת המקומית. לפי הדיווח, המודיעין הפיליפיני עלה על עקבותיו של איש קשר של חמאס שחי שם ופעל להקים את תשתית הטרור.

לפי הדיווח, בשנים 2017-2016, אותו איש קשר שכונה באשיר ולאחר מכן התברר כי שמו הוא פארס אל שיקלי, שמחזיק בתפקיד מנהל קשרי חוץ בארגון, נסע למלזיה כדי לפגוש אדם שהפך מאוחר יותר למקור של שירותי המודיעין הפיליפיני.

המקור סיפר כי התוכנית הייתה לקשור קשר עם איסלאמיסטיים קיצוניים במדינה שמחזיקים בקשרים עם ארגוני טרור בעולם. לאחר מכן הפגיש המקור את אל שיקלי עם מומחה לחומרי נפץ. בסוף שנת 2017 ביקש אל שיקלי מהמקור לגייס מקומיים כדי שירצחו יהודים.

הוא ביקש גם לגייס מקומיים שיפגינו מחוץ לשגרירויות מערביות, יפיצו תעמולה ובתמורה יקבלו סיוע כספי. בינואר 2018 נעצר מומחה חבלה המזוהה עם חמאס בפיליפינים וגורש לטורקיה.