דיווח: ארה"ב לא תציע יוזמות מדיניות כי ישראל "לא בשלה לכך"

מקורות פלסטיניים מסרו לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי את הדברים אמר שליח ביידן למזה"ת לאחר שנועד עם אבו מאזן ברמאללה. יו"ר הרשות הפלסטינית ביקש כי ישראל תפסיק לנקוט בפעולות חד צדדיות

זמן צפייה: 03:23

מקורות פלסטיניים טוענים כי ארצות הברית סבורה שממשלת ישראל הנוכחית אינה בשלה עדיין לחידוש שיחות מדיניות עם הרשות הפלסטינית, בשל הרכב הממשלה, ולכן האמריקנים לא יציעו שום יוזמה מדינית בקרוב, כך דיווח הבוקר (רביעי) העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון.

את הדברים אמר שליחו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לאזור, האדי עמר, שנועד שלשום עם אבו מאזן במוקטעה ברמאללה לאחר שביקר בישראל. מקורות פלסטיניים מסרו לעיתון כי אבו מאזן התלונן בפני עמר על המציאות ביהודה ושומרון, וביקש שיפעל לשים קץ להתנהלות ישראל בשטחים, וכן שארה"ב תלחץ על ישראל להפסיק לנקוט שם בפעולות חד צדדיות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הרשויות בקפריסין: איראן לא עומדת מאחורי ניסיון החיסול

ביידן שוחח עם ג'ינפינג: "סיכמנו לשמור על הסכם טאיוואן"

לראשונה: גרמניה תשלם פיצויים לניצולים ששרדו את מצור לנינגרד

בתוך כך, מקורות מצריים ואחרים מתנועת חמאס מסרו לעיתון "אל ערבי אל ג'דיד", הרואה אור בבריטניה, כי הפגישה שהתקיימה אמש במטה המודיעין המצרי בין ראש המודיעין עבאס כאמל ומשלחת חמאס נמשכה קרוב לחמש שעות והתנהלה באווירה חיובית.

על פי המקורות הפגישה לא עסקה רק בנושא עסקת חילופי האסירים, שכן במהלכה פירטו בכירי חמאס את הסיבות שעלולות להוביל לפיצוץ מחודש ברצועת עזה. לפי בכיר בחמאס, "הסכם רגיעה תלוי במצב בירושלים, בגדה המערבית וכן בבתי הכלא הישראליים, ולא רק ברצועת עזה".

במקביל, דובר חמאס בעזה הגיב לדיווחים בתקשורת לפיהם חמאס הסכים בשיחות קהיר להפסקת אש ארוכת טווח עם ישראל, ומסר כי הדברים אינם נכונים. לטענתו מצרים הצליחה להשיג הסכמה עקרונית על "ייצוב הפסקת האש" בזמן הקרוב, אך אין התחייבות לתקופה ארוכה ואין פריצת דרך בסוגיית השבויים והנעדרים.