בנט לעם האיראני לרגל השנה הפרסית החדשה: "מקווה שבקרוב נשקם את היחסים"

רה"מ בנט הקליט את ברכתו בשפה האנגלית לערוץ האופוזיצה "איראן אינטרנשיונאל", שהפיץ בלעדית את דבריו. "המשטר האיראני והמדיוניות שלו מהווים מכשול עבור העם האיראני - מקווה שבשנים הקרובות נוכל לשקם את היחסים"

זמן צפייה: 01:42

ראש הממשלה נפתלי בנט שלח ברכה מצולמת בשפה האנגלית לערוץ האופוזיציה האיראני "איראן אינטרנשיונאל", שבו הוא בירך את העם האיראני לכבוד חג השנה הפרסית החדשה, "הנורוז". מדובר בברכה שצולמה לפני כמה חודשים ושודרה היום בערוץ האיראני.

"בזמן שהמשטר האיראני הוא איום ואוטוריטרי, אנחנו כאן בישראל מבינים שתושבי איראן הם אנשים טובים", אמר בנט והוסיף: "ליהודים ולאיראנים יש היסטוריה ארוכה של אלפי שנים. אני מקווה שבשנים הקרובות נוכל לשקם את היחסים. אנחנו מעוניינים בשלום ומקווים ומאחלים שלתושבי איראן יהיה טוב וגם עתיד טוב לילדיהם, וזה יקרה רק בעזרת שינוי המשטר".

ראש הממשלה נפתלי בנט מברך את העם האיראני לכבוד השנה הפרסית החדשה
ראש הממשלה נפתלי בנט מברך את העם האיראני לכבוד השנה הפרסית החדשה | צילום: איראן אינטרנשיונל

בהמשך דבריו, תקף בנט של משטר האייתולות באיראן: "אנחנו רואים את כל המכשולים שיש בפני העם האיראני בגלל המדיניות של המשטר. אנחנו רואים שהמנהיגים האיראנים מעדיפים לבזבז כסף על טרור ולא על הילדים והחינוך שלהם. אני מקווה, אינשאללה, שיהיה שלום בקרוב".

כזכור, מוקדם יותר היום התייחס ראש הממשלה בנט בישיבת הממשלה להסכם הגרעין האיראני המתגבש ועל כוונת ארצות הברית להוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור. לדבריו, "משמרות המהפכה הם ארגון הטרור הגדול והרצחני בעולם. בניגוד לדאע"ש או ארגונים אחרים – עומדת מאחוריו מדינה".

"אנחנו מודאגים מאוד מכוונתה של ארצות הברית להיענות לדרישה האיראנית החצופה ולהוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור", המשיך בנט. "זאת לא רק בעיה ישראלית. מדינות נוספות, בעלות בריתה של ארצות הברית באזור, מתמודדות יום יום עם הארגון הזה. ארגון הטרור הזה מנסה לרצוח ישראלים ואמריקנים מסוימים ברחבי העולם".