לפיד: "סגירת הסוכנות היהודית ברוסיה - תשליך על היחסים"

ראש הממשלה כינס דיון בעקבות כוונת השלטון במוסקבה לסגור את משרדי הסוכנות היהודית במדינה. לפיד הבהיר כי היחסים עם רוסיה חשובים לישראל, אך ציין כי אם המשרד ייסגר - מדובר באירוע חמור

זמן צפייה: 04:25

ראש הממשלה יאיר לפיד כינס היום (ראשון) דיון בראשותו בנושא פעילות הסוכנות היהודית ברוסיה בעקבות ההחלטה של הממשל של הנשיא ולדימיר פוטין לסגור את משרדי הסוכנות.

ראש הממשלה לפיד אמר בדיון כי היחסים עם רוסיה חשובים לישראל, הקהילה היהודית ברוסיה גדולה וחשובה ועולה בכל שיח מדיני עם הממשל במוסקבה. סגירת משרדי הסוכנות תהיה אירוע חמור, שישליך על היחסים.

הכיכר האדומה במוסקבה ריקה מאדם
הכיכר האדומה במוסקבה | צילום: רויטרס

ראש הממשלה הנחה את המשלחת המשפטית להיות מוכנה ליציאה למוסקבה מיד כשיתקבל האישור הרוסי לשיחות ולעשות כל מאמץ למיצוי הדיאלוג המשפטי במקביל להמשיך ולקדם דיאלוג מדיני בכיר בנושא.

כזכור, ביום שישי האחרון דמיטרי פסקוב, הדובר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר לתקשורת הרוסית כי "ההליך המשפטי לפירוק הסוכנות היהודית אינו קשור למניעת בריחת המוחות", כפי שנטען אמש במסמך רשמי של משרד המשפטים הרוסי, אלא "נגרם מהפרה של החוקים הרוסיים". פסקוב הוסיף כי מי שדורש לדעת מה הסיבות המדויקות, יכול לפנות למשרד המשפטים הרוסי.

ביום חמישי האחרון כאמור דווח כי משרד המשפטים הרוסי פתח בהליכים להפסקת פעילות הסוכנות היהודית בשטח המדינה, בישראל מבינים שהאירוע הזה עולה מדרגה ועלול להפוך למשבר דיפלומטי של ממש.