השליח הקטארי לעזה טוען: הושג הסכם לפתיחת המעברים והעברת הכסף

אלעמאדי מסר כי על פי ההסכם עם הרשות הפלסטינית, ייפתחו כל המעברים לעזה לסחורות, ייושמו הקלות אזרחיות נוספות והמענק הקטארי יחולק במלואו למשפחות נזקקות ולפקידים ברצועה

ממתינים בתור לקבל המענק הקטארי
ממתינים בתור לקבל המענק הקטארי | צילום: חדשות 13

השליח הקטארי לרצועת עזה, מחמד אלעמאדי, טען היום (שני) כי הושג הסכם עם הרשות הפלסטינית והאו"ם לפתוח את כל המעברים לרצועה לסחורות וכן על מתן הקלות נוספות. לדבריו, המענק הקטארי יחולק במלואו כולל תשלום המשכורות לפקידים ברשויות ברצועת עזה.

במערכת הביטחון הזהירו אתמול מהסלמה ביטחונית קרובה בדרום. צה"ל ערוך בגבול הרצועה להסלמה מהירה לאחר שחמאס הביע חוסר שביעות רצון מהסיכומים הקודמים בנושא העברת הסיוע הקטארי תחת פיקוח לרצועת עזה ודרש שליטה באופן חלוקת הכספים. ארגון הטרור חידש בימים האחרונים את המהומות בסמוך לגדר הגבול ומאיים כעת לחדש את שיגור בלוני התבערה לעבר ישראל. צה"ל צפוי להמשיך ולהחזיק כוחות מתוגברים בכוננות בסמוך לרצועה וכן סוללות כיפת ברזל שפרוסות וערוכות למקרה של ירי רקטות לעבר ישראל.

כזכור, לפני כשלושה שבועות הוחלט לאחר דיונים בין ישראל, קטאר והאו"ם, על מתווה לחלוקת הסיוע הכלכלי של קטאר לרצועת עזה במסגרתו לא יחולקו כספים במזומן אלא על ידי כרטיסים נטענים שיאפשרו לתושבי הרצועה לקנות מוצרי מזון ומצרכי יסוד. לפי הוועדה הקטארית לשיקום הרצועה, צפויות כמאה אלף משפחות עזתיות לקבל כרטיסים הטעונים בסכום של 100 דולר עבור כל משפחה.