היתרי VIP ואישורי כניסה עם רכב לישראל: ההקלות של גנץ לאבו מאזן

לשכתו של שר הביטחון פרסמה את ההסכמות אליהן הגיע עם יו"ר הרשות הפלסטינית. ביניהן, הקדמת תשלומי מסים בשווי מאה מיליון שקלים, שיאפשר תזרים מזומנים לרשות. הנשיא הרצוג: "דיאלוג חיובי, חשוב ונכון"

זמן צפייה: 07:42

לשכת שר הביטחון בני גנץ פרסמה הבוקר (רביעי) את ההקלות שעליהן סיכם עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפגישה שערכו אמש. בין ההסכמות, תוספות של מאות היתרי לאנשי עסקים ובכירים ברשות הפלסטינית, שיכללו אישורי כניסה לישראל עם רכב.

בנוסף, סוכם על הקדמת תשלומי מסים בשווי מאה מיליון שקלים, שיאפשר לרשות תזרים מזומנים בהקדם. כמו כן, אושרה פעימה נוספת של עדכון 6,000 תושבים במרשם האוכלוסין הפלסטיני ביו"ש על רקע הומניטרי, וכן מתן אישור לעדכון של 3,500 תושבים על רקע הומניטרי השוהים ברצועת עזה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2112291029' autoplay='0' credit='' desc='הרצוג על פגישת אבו מאזן-גנץ: ״דיאלוג חיובי, חשוב ונכון״' poster='' kid='1_ke0b1dz5' duration='55']

מוקדם יותר היום, שר הבינוי והשיכון זאב אלקין תקף את גנץ על פגישתו עם עבאס. "לא עדכנו את חברי הקבינט לפני, ידענו על הפגישה רק אחרי", אמר בריאיון בתחנת הרדיו 103FM. "לא הייתי מזמין לביתי מישהו שמשלם משכורות לרוצחי ישראלים, וגם רוצה לשים קציני צה"ל בכירים בכלא בהאג. אבו מאזן רואה בגנץ פושע מלחמה".

נשיא המדינה יצחק הרצוג הביע תמיכה בגנץ, ואמר בועידת התחזיות 2022 כי "כאדם שמאמין בדיאלוג בכל התחומים של חיינו אני בוודאי חושב שהדיאלוג הזה הוא חיובי ואני חושב שעצם הפגישה הוא חשוב ונכון, במיוחד בתקופה שאנחנו מאותגרים בטחונית באזור יהודה ושומרון ושיתוף פעולה ביטחוני הוא חלק מהותי מהמלחמה בטרור".

אמש נפגשו השר גנץ בביתו שבראש העין עם יו"ר הרשות הפלסטינית. השניים דנו בסוגיות הביטחוניות והאזרחיות השונות שעל הפרק. על פי הודעת לשכתו של גנץ, השר עדכן את יו"ר הרשות כי בכוונתו להמשיך לקדם צעדים בוני אמון בתחום הכלכלי והאזרחי, כפי שסוכם בפגישתם הקודמת, והדגיש את האינטרס המשותף בחיזוק התיאום הביטחוני.

יש לציין כי זו הפגישה הראשונה מאז 2010 שיו"ר הרשות הפלסטינית עורך בישראל. בפגישה נכח מתאם הפעולות בשטחים אלוף רסאן עליאן, וכן השר לנושאים אזרחיים ברשות הפלסטינית חסיין א-שייח וראש שירותי הביטחון הפלסטינים מאג'ד פארג'. הפגישה ערכה כשעתיים וחצי - חלקה בפורום רחב וחלקה בארבע עיניים.