רגע לפני ביקור ביידן: גנץ אישר את הגדלת הסיוע ההגנתי לאוקראינה

שר הביטחון אישר העברת משלוח נוסף של ציוד לכוחות ההצלה האוקראינים ולארגונים האזרחיים במדינה, אך הסירוב למכירת נשק לאוקראינים נותר בעינו. בתוך כך, שר התיירות רזבוזוב סיכם עם ראש ממשלת קזחסטן על יבוא חיטה לישראל, על רקע המחסור העולמי נוכח המלחמה באוקראינה. "מדובר בהישג חשוב להוזלת מחירי הקמח ומוצריו עבור אזרחי מדינת ישראל"

שר הביטחון, בני גנץ
יו"ר המחנה ממלכתי בני גנץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רגע לפני ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל, שר הביטחון בני גנץ אישר היום (שלישי) את הגדלת הסיוע ההגנתי לאוקראינה והעברת משלוח נוסף של ציוד לכוחות ההצלה האוקראינים ולארגונים האזרחיים במדינה. המשלוח יכלול 1,500 קסדות, 1,500 אפודי מגן, מאות חליפות מגן לפינוי מוקשים, וכן אלף מסכות אב"כ ועשרות מערכות לסינון וטיהור אב"כ. הסירוב למכירת נשק לאוקראינה נותר בעינו.

שר התיירות יואל רזבוזוב וראש ממשלת קזחסטן אליחאן סמאילוב
שר התיירות יואל רזבוזוב וראש ממשלת קזחסטן אליחאן סמאילוב

בתוך כך, שר התיירות יואל רזבוזוב נפגש היום עם ראש ממשלת קזחסטן אליחאן סמאילוב, וסיכם עמו על ייצוא חיטה מקזחסטן לישראל, זאת על רקע המחסור העולמי בחיטה נוכח המלחמה באוקראינה. על פי ההסכם המתגבש, החברה הממשלתית לדגנים של קזחסטן תמכור את החיטה ישירות לגופים ישראליים כבר במחזור הייבול הבא בסתיו הקרוב.

השר רזבוזוב מסר: "מדובר בהישג חשוב להוזלת מחירי הקמח ומוצריו עבור אזרחי מדינת ישראל. אני מודה מאוד לשותפינו הקזחים על הנכונות לשיתוף הפעולה, לראש הממשלה לפיד שסייע רבות למהלך, ולצוותים המקצועיים שעבדו קשה מאוד כדי לקדם הסכם זה".