גנץ נועד עם מלך ירדן: "מברך על שיפור היחסים בין המדינות"

שר הביטחון נפגש עם המלך עבדאללה השני בעמאן ודן איתו ביחסים בין המדינות. השניים דיברו על היחסים האסטרטגיים בין המדינות וגנץ הודה למלך על פעילותו לשמירה על היציבות

זמן צפייה: 00:55

שר הביטחון בני גנץ נפגש היום (רביעי) עם מלך ירדן עבדאללה השני בעמאן בירת ירדן. השניים דנו ביחסים בין המדינות ובסוגיות ביטחוניות ומדיניות הנוגעות ליציבות האזור והשמירה על היחסים. גנץ הודה למלך על שמירתו על יציבות האזור ובירך על שיפור היחסים. בנוסף, שר הביטחון הביע את מחויבותו להמשך חיזוק הקשרים הביטחוניים, הכלכליים והאזרחיים ביניהם.

בהודעה שהוציא המלך עבדאללה, נכתב כי המלך הדגיש את הצורך בשמירה על השקט ביהודה ושומרון ובשטחי הרשות הפלסטינית ואת הצורך לבנות חזון משותף לביסוס שלום על בסיס פיתרון שתי המדינות.

בפגישה השתתפו מהצד הישראלי ראש האגף המדיני-ביטחוני, ראשת המטה והמזכיר הצבאי. מהצד הירדני נכחו סגן ראש הממשלה ושר החוץ והתפוצות, מנהל האגף לעניינים פוליטיים ומנהל לשכתו של המלך.

N1409469
המפגש של עבאס ומלך ירדן | צילום: סוכנות הידיעות הירדנית

כזכור, ביולי האחרון נועד ראש הממשלה נפתלי בנט בחשאי עם מלך ירדן, זאת אחרי נתק ממושך בין בית המלוכה הירדני לבין ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. גורמים המעורים בתכני הפגישה, אליה הגיע בנט במסוק, סיפרו כי היא הייתה "טובה".

משרד החוץ הודיע כי ישראל וירדן סיכמו שהראשונה תגדיל את מכסת המים שמועברת לשנייה ממי הכינרת. מי שקיבלו את ההחלטה הם שר החוץ יאיר לפיד ומקבילו הירדני, סגן ראש הממשלה ושר החוץ איימן ספאדי, שדנו לפני כן בנושאי מסחר ומים. משמעות ההחלטה הינה שישראל תמכור לירדן 100 מיליון קוב מים בשנה - כפול ממה שנמכר עד כה בכל שנה.

בחודשים האחרונים נפגש גם יושב ראש מפלגת רע"ם, מנסור עבאס, עם עבדאללה מלך ירדן בארמונו שבעמאן, זאת לאחר שעדכן על כך את ראש הממשלה נפתלי בנט וקיבל את אישורו. על פי דיווח סוכנות הידיעות הרשמית של ירדן, "פטרה", השניים דנו במהלך פגישתם בהתפתחויות האחרונות בשטחים הפלסטינים, בדרך לדחוף קדימה את תהליך השלום ומלך ירדן הבהיר בפגישה כי ירדן עומדת לצידם של הפלסטינים למען השגת זכויותיהם.