משפחתה של העצורה באמירויות ללפיד: "נתונה במצוקה אדירה"

בני משפחתה של פידא כיוואן, שעונש המוות שנגזר עליה באמירויות על עבירות סמים הומר למאסר עולם, פנו לראש הממשלה בבקשה שיפעל להחזרתה לישראל, על רקע מצבה הבריאותי והנפשי המורכב, שנובע ממרחקה מהארץ

פידא קיואן, נידונה למוות באיחוד האמירויות לאחר שנתפסה עם חצי ק"ג קוקאין
פידא כיוואן | צילום: שאטרסטוק

משפחתה של פידא כיוואן שגזר דין המוות נגדה באיחוד האמירויות על עבירות סמים הומר למאסר עולם, פנתה הבוקר (שני) לראש הממשלה יאיר לפיד במכתב באמצעות עורכת דין, בכדי לפעול להחזרתה לארץ. משפחתה של פידא טוענת כי היא "נתונה במצוקה אדירה", זאת לטענתם על רקע מצבה הבריאותי והמרחק ממשפחתה שבישראל. עוד הוסיפה המשפחה כי כיוואן נפלה לקנוניה ואינה סוחרת סמים.

"זמן רב היה תלוי עומד נגדה גזר דין מוות", נכתב במסר לרה"מ, "עובדה עמה נאלצה לחיות 24 שעות ביממה כאשר בכל יום חשבה כי יומה קרב, וכעת נמצאת בלחץ עצום שעה שתלוי ועומד נגדה עונש מאסר עולם, נמצאת לבדה בכלא בארץ זרה, בתנאים קשים, וחשה תסכול, אי ודאות וגעגועים עזים לבני משפחתה ולמדינתה".

הישראלית שנידונה למוות באיחוד האמירויות
פידא כיוואן

"בני משפחתה של מרשתי מקווים ומצפים בכיליון עיניים לחזרתה של פידא לחיק המשפחה", הוסיפה עורכת הדין במכתב, "אל מולדתה ולשוב ולהיות אזרחית טובה של מדינת ישראל", וציינה כי אל המכתב מצורפים מסמכים המעידים על כיוואן, "מהם ניתן ללמוד על אופייה הטוב, היותה אדם חיובי ומועיל בחברה".

במקביל, אימה של פידא, סבאח כיוואן, נמצאת באמירויות והיא מתכוונת להפנות את המכתב גם לארמון נשיא האיחוד שייח' מוחמד בן-זאיד, במטרה שיעתר לבקשת הרשויות בישראל.

כזכור, לפני כשלושה שבועות בית המשפט באבו דאבי גזר מאסר עולם על כיוואן, שנתפסה לפני כשלושה חודשים באבו דאבי עם חצי ק"ג קוקאין, כשבוע לאחר שהחליט בית המשפט לבטל את עונש המוות שנגזר עליה.

כיוואן, אזרחית ישראלית תושבת חיפה בת 43, הואשמה בהחזקת כמות מסחרית של קוקאין. היא הגיעה לאבו דאבי בהזמנתו של גבר מהרשות הפלסטינית לצורך עבודה. לאחר ששהתה כשבוע בדירה שהוכנה לה מראש, התבצע בה חיפוש - אז נמצא הסם בכמות מסחרית. רשויות החוק באמירויות רואות בעבירות סמים כחמורות ביותר, ונוהגות להחמיר ברף הענישה.