בידיים של בנט וגנץ: מנדלבליט הכשיר את המאחז אביתר

רגע לפני סיום כהונתו, החליט היועמ"ש היוצא לאשר מבחינה משפטית את ההתנחלות בשומרון. כעת, המשפחות שפונו מהיישוב יוכלו לחזור אליו אם רה"מ ושר הביטחון יאשרו זאת. במרצ תקפו: "כניעה מוחלטת לאלימות מתנחלים"

זמן צפייה: 00:22

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נתן הבוקר (רביעי) חותמת משפטית המאשרת את חזרתם של המשפחות שהתגוררו במאחז אביתר בשומרון. כזכור, המשפחות עלו למאחז במהלך שומר החומות לאחר רצח יהודה גואטה ופונו מהמקום בהסכם עם הממשלה על מתווה בו יפונו ובינתיים יערך סקר קרקעות שיאפשר את חזרתם.

סקר הקרקעות הסתיים וכעת עם סיום כהונתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הוא החליט לאשר מבחינה משפטית את המקום. המשמעות היא, שאין מניעה משפטית שהמשפחות יחזרו למאחז. החלטה סופית על חזרת המשפחות למאחז נתונה בידיים של הדרג המדיני - ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ.

ח"כ מוסי רז ממרצ תקף את האישור: "הכוונה בממשלת ימינה לאשר הקמה של ישיבה וישוב במאחז העברייני אביתר היא הפרת רוח ההסכם הקואליציוני וכניעה מוחלטת לאלימות מתנחלים. מצער שבממשלה יש מי שבמקום להיאבק נגד האלימות עובד עבור האלימים".

יו"ר הקואליציה עידית סילמן ברכה על ההחלטה: "הסכם הפשרה שאישר הבוקר היועמ"ש הוא בשורה משמעותית ומשמחת למחנה הימין כולו. למרות הצעקות, ההכפשות, הפייק והשקרים - פעם נוספת הוכיחה ממשלת בנט כי בכוחה לפעול, בחכמה, ביעילות ובהתאם להוראות החוק. אני מבקשת להעביר מסר לכל המתנגדים והמתרעמים - אי אפשר לקבל את הכרעותיהם של הגורמים המשפטיים רק כאשר הן מתכתבות עם תפיסת עולמכם".

יו"ר סיעת מרצ, מיכל רוזין גינתה את ההחלטה, ומסרה כי "אישור היועמ"ש להקמת המאחז הלא חוקי אביתר הוא ניצחון עבור אלימות פורעי החוק במאחזים. האישור הזה, נוגד את הקו המנחה של ההסכם הקואליציוני ומנוגד לחלוטין לעמדתה של מרצ".

במועצת יש"ע בירכו על החלךטת היועמ"ש היוצא "על שבחר בדרך האמת והצדק, ואישר משפטית את מתווה הממשלה ליישוב אביתר. אנחנו בטוחים ששר הביטחון יקיים את הבטחתו ומקווים שהמתווה יתחיל כבר בימים הקרובים. מועצת יש״ע תמשיך לפעול במלוא המרץ למען הקמת הישיבה ולהסדרת היישוב אביתר בהקדם האפשרי".