פרשת ה"עולים" מאתיופיה: האם הובאו קצינים חשודים בפשעי מלחמה?

לאחר חשיפת חדשות 13 על כך שהובאו לארץ עשרות אנשים שאין להם קשר ליהדות, ר"מ אתיופיה זעם כי ביניהם היו 4 קצינים בצבא המורדים. גורם ביטחוני המעורב בסיפור חיזק את הטענה

זמן צפייה: 03:44

לאחר חשיפת חדשות 13 לפיה במבצע מיוחד הועלו עשרות עולים מאתיופיה שאינם יהודים, היום (שני) פורסם כי ראש ממשלת אתיופיה אבי אחמד שוחח עם ראש הממשלה נפתלי בנט על הנושא, עוד לפני הפרסום, ואחמד זעם בשיחה וטען כי בין העולים ישנם כמה קצינים שהשתתפו בטבח של המורדים באזור ונמלטו באמצעות ההעלאה מאתיופיה.

גורם ביטחוני שהיה מעורב בסיפור דיווח כבר עם ההבאה של האנשים לארץ, כי יש ביניהם ארבעה קצינים כאלו כנראה, וכן שמע ממקורות צד שלישי שאחד מהם לפחות היה מעורב במעשים בעייתיים. כמו כן, היום בבוקר התקיימה פגישה לא קלה בין שרת הפנים איילת שקד לשרת הקליטה פנינה תמנו שטה, שיזמה את המבצע.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הליכוד נגד ועדת האתיקה: "הם ישפטו רק אותנו"

וושינגטון פוסט: צה"ל מפעיל טכנולוגיות זיהוי פנים על פלסטינים

לפיד הקריא הודעות נאצה שקיבל: "אתה היטלר, שתמות"

בפגישתן של השרות הוחלט כי כרגע תוקפא תוכניתה של תמנו שטה להביא עוד 800 אנשים מהאזור. ככל הנראה, לא מדובר ביהודים שנמצאים בסכנה ממשית, אלא באנשים ללא קשר לארץ או כאלה שיש להם קרובי משפחה פה - אך לאור הבעיות שנחשפו ישנו ספק שזה המצב.

כזכור, בתחקיר נחשף כי לאחר שהקבוצה נמלטה, כביכול, והגיעה לארץ, נציגי משרד הפנים שראיינו אותם הפיקו דו"ח לפיו המרואיינים ידעו לדלקם את שמות בני משפחתם בישראל, אך לא ידעו להסביר את הקשר המשפחתי אליהם. חלקם הודו כי לא נשקפה סכנה ממשית לחייהם אלא כי חששו שהמלחמה תגיע לאזורם וכי הגיעו בחיפוש אחר תנאי מחייה טובים יותר ועבודה.