כמחווה לקראת ביקור ביידן: תידחה הקשחת תנאי כניסת זרים לשטחים

בתום שיחה בין שר הביטחון גנץ לבכירים אמריקנים הוחלט כי נוהל כניסת זרים ליהודה ושומרון יידחה בחודשיים - ובמהלכם הוא ייבחן מחדש. כך נודע לחדשות 13. המהלך מגיע לבקשת הממשל האמריקני וכמחווה לקראת ביקור נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ב-13 ביולי

בנייה בשטחי יהודה ושומרון
בנייה בשטחי יהודה ושומרון | צילום: רויטרס

פרסום ראשון: לבקשת הממשל האמריקני וכמחווה לקראת ביקור ביידן, נוהל כניסת זרים ליהודה ושומרון יידחה בחודשיים, שבמהלכם ייבחן מחדש, כך נחשף היום (רביעי) בחדשות 13. ההחלטה התקבלה לאחר שיח בין שר הביטחון גנץ לבכירים אמריקנים, שהביעו ביקורת חריפה על חלק מסעיפי הנוהל. הודעה רשמית בנושא תועבר בקרוב לבית המשפט.

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן
נשיא ארה''ב ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

במהלך השבועות האחרונים, האמריקנים הביעו מורת רוח חריפה מהמהלך - בין היתר בשל הסיבה שהוא תקף לאזרחי ארצות הברית וכן מגביל אנשי אקדמיה שירצו להכנס לשטחים. בישראל, לפי שעה, לא מתחייבים לשנות את הנוהל המחמיר אבל כן דוחים אותו כצעד ראשון וכדי לא להביך את הממשל האמריקני.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן יגיע לביקור בישראל ב-13 ביולי. מיד לאחר מכן ייצא הנשיא האמריקני לערב הסעודית, ושם הוא יבקר ב-15 וב-16 ביולי וייפגש עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן.

בהודעה שפורסמה מהבית הלבן, נמסר כי ביידן יבקר במזרח התיכון "כדי לחזק את מחויבותה של ארצות הברית לביטחון ולשגשוגה של ישראל". ביידן ישתתף בפסגת מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ, בה ישתתפו גם מצרים, עיראק וירדן.

הנשיא יתחיל את מסעו למזרח התיכון בישראל, ויבקר גם בגדה המערבית על מנת "להתייעץ עם הרשות הפלסטינית ולחזור על תמיכתו החזקה בפתרון שתי מדינות, עם אמצעים שווים של ביטחון, חופש והזדמנויות לעם הפלסטיני".