סוף לסאגה: הישראלי שנעצר ביוון רשאי לשוב ארצה

שר המשפטים היווני שוחח עם השר גדעון סער והודיע לו כי דודי אשכנזי, אשר מעוכב ברודוס כבר 38 ימים בשל בקשה של ממשלת פרו לעצור אדם בשם דומה, יהיה רשאי לעזוב את האי באופן מיידי - ויוסרו מעליו ההגבלות

זמן צפייה: 00:33

סוף לסאגה: דודי אשכנזי, הישראלי שנעצר ביוון בגלל טעות בזיהוי שהובילה לצו מעצר בינלאומי על פי בקשת ממשלת פרו, יהיה רשאי לשוב לארץ, כך הודיע היום (שישי) שר המשפטים היווני קונסטנטינוס ציאראס לשר המשפטים גדעון סער. אשכנזי צפוי לנחות מחר בנמל התעופה בן גוריון בטיסת ארקיע שתמריא מרודוס בשעה 9:15 בבוקר.

זוהי שיחתם השנייה של סער ומקבילו היווני בנושא, ובשיחה שהתקיימה לפני שבועיים, ביקש השר סער כי ציאראס יפעל לשחרורו של מר אשכנזי בהקדם. היום הודיע ציאראס כי אשכנזי יהיה רשאי לעזוב את רודוס, לשוב לישראל באופן מיידי, ויוסרו מעליו ההגבלות. השר סער הודה לעמיתו היווני על מאמציו לפתרון הענין.

עו"ד ניר יסלוביץ, המייצג את דודי אשכנזי, מסר: "היום קיימתי שיחה עם שר המשפטים ביוון, בזמן שכבוד ראש הממשלה, יחד עם שר המשפטים הישראלי גדעון סער, קיימו אף הם שיחה עם המקבילים שלהם. דודי אשכנזי שוחרר, אפשר להגיד שהמשימה הושלמה. ברצוני להודות לכבוד ראש הממשלה, לכל העוסקים במלאכה, שפעלו איתי ללא לאות על מנת להביא לסוף הסאגה הקפקאית שדודי עבר".

ראש הממשלה יאיר לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו: "דודי אשכנזי בדרך הביתה. בעבודה משותפת עם שר המשפטים, גדעון סער, פעלנו בחודש האחרון מול יוון ופרו כדי להחזיר את דודי לביתו בארץ. שמחים עם משפחת אשכנזי שזה נגמר".

דודי אשכנזי עם רעייתו רחלי (משמאל) ואחותו אוסנת
דודי אשכנזי עם רעייתו רחלי (משמאל) ואחותו אוסנת

כזכור, אשכנזי מעוכב ביוון כבר 38 ימים בשל בקשה של ממשלת פרו לעצור אדם בשם דוד אשכנזי, אך כבר בתחילה היה ברור כי מדובר בזיהוי שגוי. בתחילת השבוע שוחח עמו ראש הממשלה יאיר לפיד, שאמר לו כי הוא פועל בעניין ללא לאות ובאופן אישי, וכי הוא מקווה שהפרשה העגומה תסתיים ביומיים הקרובים. "אתה אזרח חף מפשע", אמר לפיד לאשכנזי.

אשכנזי, תושב בת חפר בן 52, נעצר בביקורת הגבולות באי קוס שביוון, אליו הגיע לחופשה עם רעייתו. לטענת הרשויות ביוון, אשכנזי נעצר בעקבות צו מעצר בינלאומי שהוצא נגדו בגין עבירות מס שביצע לכאורה בשנת 2012 בפרו, אך משפחתו טענה כי מדובר בטעות בזיהוי.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0607222042' autoplay='0' credit='' desc='הישראלי שנעצר ביוון: "זה יכול לקרות לכל אחד"' poster='' kid='1_egael9xe' duration='']

"כרגע אין צפי לחזרתי לארץ, מקווה שאגיע כמה שיותר מהר", אמר אשכנזי בריאיון למהדורה המרכזית בתחילת החודש, והוסיף: "עברו עליי שבועיים מאוד קשים. חלק גדול מהקושי היה הדאגה לאישתי, הילדים ולמשפחה".

אשכנזי סיפר כי "החוויה הכי קשה שלי הייתה הדאגה לאישתי, שהיא בחוץ לבד, ואיך היא מתמודדת עם הכל. אני רציתי להיות חזק בקטע הזה כדי לחזק אותה שתהיה לביאה בחוץ כמו שהיא בבית. כמובן, כל הדאגה לכל הנושא של התיק הזה שנפל עליי. לצאת מזה כמה שיותר מהר ולחזור הביתה, כי אני יודע שאני יושב שם על חפות מלאה".

אשכנזי הוסיף: "זו פעם ראשונה בחיי בכלא, ואחרונה. היה חשוב לי להעביר מסר למשפחה, לאישתי ולילדים שאני בסדר, ושאני חזק, כדי לצאת מפה כמה שיותר מהר בריא ועל הרגליים. איך שעצרו אותי, הייתי בטוח שזו טעות מטורפת ורק אחרי כמה זמן הסבירו לי שיש נגדי איזה צו מעצר לאינטרפול. לא הבנתי מאיפה זה נפל עליי. שאלו אותי אם הייתי בפרו, אמרתי שכן, לפני 15 שנה. שאלו אותי אם הייתי עצור גם, עניתי שמעולם לא. חיכיתי והבנתי בסוף, שאני לא לוקח מונית למלון, וכשלקחו ממני את טביעות האצבעות הבנתי שהמצב לא טוב".