לאחר 5 שבועות: דודי אשכנזי, הישראלי שהיה עצור ביוון, חזר לארץ

לאחר שאמש שר המשפטים היווני הודיע על האישור לחזרתו, אשכנזי, שנעצר ביוון בגלל טעות בזיהוי שהובילה לצו מעצר בינלאומי על פי בקשת ממשלת פרו, שב הבוקר לארץ לאחר 38 ימי מעצר. "חששתי שלא אחזור,כל רגע שם היה מלחיץ"

זמן צפייה: 02:25

דודי אשכנזי, הישראלי שנעצר ביוון בגלל טעות בזיהוי שהובילה לצו מעצר בינלאומי על פי בקשת ממשלת פרו, שב הבוקר (שבת) לארץ לאחר 38 ימי מעצר. "חששתי שלא אחזור, זה עולם שלישי, עד היום לא הגיעו המסמכים, ועד היום הייתי תלוי", סיפר אשכנזי עם נחיתתו בנתב"ג.

"כשקיבלתי את מסמכי השחרור אמרו לי 'תברח'. ברחתי על הטיסה הראשונה שהייתה. גם עכשיו בביקורת הדרכונים ביציאה הפקיד הסתכל עליי ואמר לי 'אתה הבחור הישראלי העצור?'. עניתי לו 'כן', ירדו לי כמה שנים מהחיים. זה מלחיץ, כל רגע שם היה מלחיץ". אמש כזכור, הודיע שר המשפטים היווני קונסטנטינוס ציאראס לשר המשפטים גדעון סער, על האישור לחזרתו של אשכנזי.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2207301136' autoplay='0' credit='' desc='לאחר 5 שבועות: דודי אשכנזי, הישראלי שהיה עצור ביוון, חזר לארץ' poster='' kid='1_rsm30jyf' duration='']

אשכנזי עוכב חמישה שבועות בשל בקשה של ממשלת פרו לעצור אדם בשם דוד אשכנזי, אך כבר בתחילה היה ברור כי מדובר בזיהוי שגוי. בתחילת השבוע שוחח עמו ראש הממשלה יאיר לפיד, שאמר לו כי הוא פועל בעניין ללא לאות ובאופן אישי, וכי הוא מקווה שהפרשה העגומה תסתיים ביומיים הקרובים. "אתה אזרח חף מפשע", אמר לפיד לאשכנזי.

אשכנזי, תושב בת חפר בן 52, נעצר בביקורת הגבולות באי קוס שביוון, אליו הגיע לחופשה עם רעייתו. לטענת הרשויות ביוון, אשכנזי נעצר בעקבות צו מעצר בינלאומי שהוצא נגדו בגין עבירות סמים שביצע לכאורה בשנת 2012 בפרו, אך משפחתו טענה כי מדובר בטעות בזיהוי.

דודי אשכנזי ורעייתו לפני השחרור ביוון
דודי אשכנזי ורעייתו לאחר ששוחרר למאסר בית ביוון