הקרב על הגבול הימי: לפיד נפגש בחשאי עם המתווך האמריקני

פרסום ראשון: ראש הממשלה נפגש עם עמוס הוכשטיין, שמתווך בין לבנון לישראל לגבי הסכם עם ארץ הארזים באשר לקו הגבול הימי. הפגישה מגיעה לאחר סבב דיונים שקיים הוכשטיין בלבנון ומצביעה על התקדמות משמעותית במגעים

זמן צפייה: 01:10

ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש עם עמוס הוכשטיין, המתווך האמריקני בין ישראל ללבנון, במסגרת המשא ומתן להסכם מול ארץ הארזים על קו הגבול הימי. כך נודע היום (שלישי) לחדשות 13.

הפגישה הזו, שאותה אישרו 3 בכירים ישראלים, מגיעה לאחר סבב פגישות של הוכשטיין בלבנון ומצביעה על התקדמות משמעותית במגעים. עד כה הפגישות נערכו בדרג נמוך יותר, וכעת הועלה הדרג בעקבות ההתקדמות. הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס מחר ולדון בסוגיה, כמו גם באיומים על אסדת כריש מצד חיזבאללה.

כזכור, ישראל הגישה ללבנון הצעה "נדיבה" שתאפשר לה למצות את מאגר הגז "קנא" או "בלוק 9", שנמצא בשטחי לבנון, ובתמורה ישראל תקבל "פיצוי" הולם בשטח אחר בים. אתמול נפגש הוכשטיין עם בכירי ממשלת לבנון שהביעו את הסכמתם להצעה הישראלית. כמו כן, ארגון הטרור חיזבאללה ומזכ"ל הארגון חסן נסראללה אמרו: "מה שתחליט מדינת לבנון, אנחנו נתמוך", ובכך למעשה, הסיר נסראללה את התנגדותו.

לדברי הוכשטיין, "הדרך היחידה לפיתרון סיכסוך ימי זה היא באמצעות מו"מ ובאמצעות דיפלומטיה. שדה 'כריש' פעל בשנים האחרונות מבלי שיוחסה לכך חשיבות ומבלי שהעבודה בשדה זה הופרעה. אנחנו מתרכזים באיך להגיע להחלטה שתאפשר לישראל להמשיך בעבודה ב'כריש' ושתאפשר ללבנון להתחיל בקידוח ולהיכנס לשוק האנרגיה. אני חושב שאפשר להגיע להסכם לסימון הגבול הימי בין ישראל ללבנון, ועלינו להגיע להסכם שכזה".