הרצוג התקבל בירדן, המלך עבדאללה גינה את הפיגוע

ברקע המתיחות הביטחונית בארץ ולקראת חודש הרמאדן, נשיא המדינה הגיע לירדן לביקורו אצל המלך עבדאללה השני. השניים קיימו פגישה בארבע עיניים והשליט הירדני גינה את הפיגוע בבני ברק והביע צערו בפני משפחות ההרוגים

זמן צפייה: 01:23

נשיא המדינה יצחק הרצוג התקבל היום (רביעי) בארמונו של עבדאללה השני מלך ירדן במגרת ביקורו במדינה. עם הגעתו לעמאן, הוא התקבל בטקס קבלת פנים רשמי בארמונו של המלך והשניים קיימו פגישה בארבע עיניים. המלך עבדאללה פתח את הפגישה בגינוי הפיגוע הקטלני בבני ברק. לאחר מכן נערכה פגישה בילטראלית בהשתתפות יועצי שני המנהיגים, ובשעות אחר הצהריים נחת הרצוג בחזרה בישראל

בפתיחת הפגישה אמר הנשיא כי "סבלנו מהתקפות טרור מתועבות בעשרת הימים האחרונים. 11 חייהם של חפים מפשע נגדעו על ידי התקפות איומות של טרוריסטים שפלים. אנו חולקים ערכים משותפים של שגשוג ושלום, המבוססים על הסכם השלום בינינו. אנחנו מציעים אלטרנטיבה אחרת של דיאלוג בין אנשים, של כבוד, של שיח".

"העובדה שמנהיגים מוסלמים נפגשים יחד עם מנהיגים יהודים ומנהיגים ישראלים היא אלטרנטיבה לתהום השנאה ושפיכות הדמים", הוסיף הרצוג. "ולכן אנו מתקדמים עם השותפויות והדיאלוג בינינו, לעבר שלום ושגשוג לטובת כל עמי האזור, כולל האומות שלנו וכולל שכנינו הפלסטינים".

Whatsapp Image 2022 03 30 At 1
הנשיא הרצוג ומלך ירדן עבדאללה השני | צילום: חיים צח/לע''מ

בתוך כך, נשיא צרפת עמנואל מקרון, כתב בחשבון הפייסבוק שלו גינוי בעברית לפיגוע: "הטרור היכה בישראל פעם נוספת. אני מגנה את הפיגועים הרצחניים הללו באופן חריף. לבי עם הקורבנות וקרוביהם. ישראל יכולה לסמוך על תמיכתה של צרפת ועל המחויבות המוחלטת שלי במאבק נגד שפיכות הדמים".

כזכור, עם כניסת הנשיא הרצוג לתפקידו, התקשר מלך ירדן לברך על בחירתו, מאז שוחחו ונפגשו השניים מספר פעמים. בביקור, המתואם עם ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד ומשרדיהם, ידונו המנהיגים במספר נושאים, ובהם: הידוק הקשרים בין המדינות, שמירה על היציבות באזור בדגש על תקופת החגים הקרובה, חיזוק השלום והנורמליזציה וההזדמנויות הרבות שמערכת היחסים בין ישראל, ירדן והאזור כולו טומנים בחובם.

אתמול נפגש שר הביטחון בני גנץ עם המלך עבדאללה, בתיאום עם ראש הממשלה נפתלי בנט. גנץ איחל "רמדאן כרים", לקראת חודש הרמדאן שיחל בימים הקרובים. הפגישה עסקה באתגרים הביטחוניים האזוריים.