הישראלי שעצור ביוון: "עשו כל שניתן להשיב אותי הביתה"

דודי אשכנזי, הישראלי שנעצר במהלך חופשה בקוס בחשד לביצוע עסקת סמים בשל טעות בזיהוי, עדיין ממתין לשחרורו. במכתב שהעביר התייחס למצבו ואמר: "משום מקום נפלה עליי פצצה. מודה למי שפועל להוציא אותי מפה"

Whatsapp Image 2022 06 27 At 1

דודי אשכנזי, הישראלי שעצור בקוס בחשד לביצוע עיסקת סמים, העביר היום מכתב דרך משפחתו בו התייחס למצב וכתב: "הגעתי לקוס לטיול שגרתי, ומשום מקום נפלה עליי פצצה. באותו רגע, זו מחשבה בלתי נתפסת אבל לאחר כמה שעות של מחשבה, התחלתי להרים טלפונים. ובעזרת תמיכה ענקית מכל האנשים הטובים שיש לנו במדינה, מהתקשורת והשרים - אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה המרובה והמקודשת הזאת להוכיח את חפותו ולהוציא אותי מפה כמה שיותר מהר ולהחזיר אותי למדינה שלי, לאישה שלי, לילדים שלי ולמשפחה שלי שהם הכי יקרים לי בעולם".

אשכנזי הוסיף: "אני מבקש מעומק הלב ממשרד בחוץ ולכל הנוגעים בדבר, לעשות כל שניתן להשלים את המלאכה ולסייע לעו"ד יסלוביץ' להשיב אותי הביתה הכי מהר שאפשר".

המכתב של דודי אשכנזי, הישראלי שנעצר ביוון
המכתב של דודי אשכנזי, הישראלי שנעצר ביוון

דודי אשכנזי, תושב בת חפר בן 52, נעצר בשבוע שעבר בביקורת הגבולות באי קוס שביוון, אליו הגיע לחופשה עם רעייתו. לטענת הרשויות ביוון, אשכנזי נעצר בעקבות צו מעצר בינלאומי שהוצא נגדו בגין עבירות מס שביצע לכאורה בשנת 2012 בפרו שבאמריקה הדרומית, אך משפחתו טענה בסוף השבוע כי מדובר בטעות בזיהוי.

לפי טענות המשפחה, מישהו כנראה זייף את תעודת הזהות שלו, שכן לדבריהם הוא כלל לא ביקר בפרו באותו תקופה. החשש הגדול בקרב המשפחה הוא שתוך שימוש בזהות הבדויה ביצעו עבריינים פשעים במקומות שונים ברחבי העולם.

מה שחיזק את טענת המשפחה כי מדובר בגניבת זהות - היא העובדה כי גם התמונה שמופיעה בהודעת המעצר לא תואמת את תמונתו של אשכנזי. בנוסף, בפרו, טענו כי הוא מחזיק דרכון אזרבייג'ני - אלא שאשכנזי כלל לא מחזיק דרכון שכזה, ומעולם לא ביקר שם באזרבייג'ן.