דובר מחלקת המדינה האמריקנית: "מחויבים לפתיחת קונסוליה לפלסטינים בירושלים"

נד פרייס אמר כי ממשל ביידן נותר מחויב לפתיחת מחודשת של הקונסוליה שנסגרה בזמן ממשל טראמפ, והוסיף כי הוא דן בנושא עם גורמים ישראלים ופלסטינים. "זוהי דרך חשובה עבור מדינתנו לתמוך באזרחים הפלסטינים"

זמן צפייה: 00:50

דובר מחלקת המדינה האמריקנית, נד פרייס, אמר לפנות בוקר (רביעי) כי ממשלו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נותר מחויב לפתוח מחדש קונסוליה אמריקנית לפלסטינים בירושלים, והוסיף כי הוא דן בנושא עם גורמים ישראלים ופלסטינים.

"עודנו מחויבים לפתיחת קונסוליה בירושלים", אמר פרייס, "אנחנו ממשיכים להאמין כי זוהי דרך חשובה עבור מדינתנו לתמוך באזרחים הפלסטינים. אנחנו ממשיכים לדון בכך עם עם השותפים הישראלים והפלסטינים שלנו. נמשיך להתייעץ בענין גם עם חברי הקונגרס".

דובר מחלקת המדינה האמריקנית, נד פרייס
דובר מחלקת המדינה האמריקנית, נד פרייס | צילום: רויטרס

כזכור, הקונוסליה הפלסטינית בירושלים נסגרה בזמן שלטונו של הנשיא הקודם דונלד טראמפ. הנשיא ביידן, שהביס את טראמפ בשנת 2020, התחייב לפתוח את הקונסוליה מחדש, אך לא נקבע תאריך. ישראל, כזכור, התנגדה לתוכנית.

אנתוני בלינקן, שר החוץ של ארצות הברית
אנתוני בלינקן, שר החוץ של ארצות הברית | צילום: רויטרס

בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שוחח הלילה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, והדגיש את חשיבות סיום חקירת מותה של כתבת אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה. השניים דנו בחשיבות השמירה על השקט באזור, ובחשיבות ההימנעות מפעולות שמסלימות את המתיחות בישראל, בגדה המערבית וברצועת עזה.

מרמאללה נמסר כי אבו מאזן אמר לשר החוץ האמריקני כי המצב בירושלים ובשטחים מידרדר, והוסיף כי על האמריקנים לנקוט צעדים כדי לרסן את ישראל. אבו מאזן טען כי ישראל מפרה את הסטטוס קוו בהר הבית, וכי מתפללים מוסלמים אינם חופשיים לפעול במסגד אל-אקצא, לעומת ההיתר לכניסת מספרים גדולים של יהודים להתפלל שם. מקורות פלסטיניים מסרו כי הרשות תנקוט בצעדים נגד ישראל אם מצב זה יימשך.