"פתרון 2 המדינות הוא הטוב ביותר"

שר החוץ הבריטי בוריס ג'ונסון, המבקר בארץ בימים אלו, טוען בריאיון לחדשות 2 כי הוא מתנגד נחרצות לתנועת ה-BDS. ג'ונסון טען גם כי בריטניה עדיין תומכת בפתרון שתי המדינות

בוריס ג'ונסון

שר החוץ הבריטי בוריס ג'ונסון המבקר בישראל חזר על העמדה הבריטית בראיון ב"מהדורה המרכזית" וטען כי פתרון שתי המדינות עדיין רלוונטי. "דעתנו בעניין עומדת שפתרון שתי המדינות הוא הדרך הטובה ביותר להתקדם", טען ג'ונסון.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

שר החוץ הבריטי הטרי, סיפר על התנגדותו הנחרצת לארגון ה-BDS. "תמיד הייתה לי דעה נגד כל סוג של אפליה, נגד חרמות", טען ג'ונסון. "אנחנו לא רואים שום היגיון בכך, אנחנו רוצים לחזק את הסחר עם ישראל".

"אני חושב שבשני הצדדים צריכה להתגבש ההבנה שצריכים שניים לטנגו", אמר שר החוץ בנוגע לסכסוך עם הפלסטינים. "דעתנו בעינה עומדת שפתרון שתי המדינות הוא הדרך הטובה ביותר להתקדם".

ג'ונסון התייחס גם למכשולים שלראייתו עומדים בפני תהליך השלום. "יש שני סוגים של מכושלים", הסביר השר. "מצד אחד, יש את האלימות וההסתה לאלימות ואיומים על ביטחון ישראל", הסביר השר. "ומצד שני, ישנו כמובן הקצב המוגבר של הבניה בהתנחלויות, הקצב המוגברת של הריסות בתים. שני הדברים האלה מקשים על התהליך".

"כל מי שאכפת לו ודואג לישראל מוטרד מנושא חוק ההסדרה", סיפר ג'ונסון. "זה עדיין במה שקרוי התחום ההיפותטי, ויש לנו חששות רציניים, שהשמענו פעמים רבות לגבי אי החוקיות של ההתנחלויות".