כמעט חודש לאחר כניסתו לתפקיד: ביידן שוחח עם נתניהו לראשונה

כארבעה שבועות לאחר ההשבעה, ראש הממשלה שוחח עם נשיא ארצות הברית במשך כשעה, כאשר בין היתר דנו השניים בקידום הסכמי שלום, באיום האיראני ובמאבק בקורונה. "שיחה ידידותית וחמה"

זמן צפייה: 01:01

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (רביעי) עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לראשונה מאז שנכנס לתפקיד לפני כחודש. השניים ציינו את הקשר האישי רב השנים ביניהם ואמרו שיפעלו יחד להמשך חיזוק הברית האיתנה בין המדינות.

נוסף על כך, נמסר כי השיחה הייתה ידידותית וחמה ביותר ונמשכה כשעה. כמו כן, המנהיגים דנו בהמשך קידום הסכמי השלום, באיום האיראני ובאתגרי האזור וסיכמו על המשך הידברות ביניהם. הנשיא בירך את ראש המשלה על המאבק בקורונה והשניים החליפו דעות על דרכי ההתמודדות עם המגפה.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

הנשיא ביידן התייחס לשיחת הטלפון ואמר כי "שוחחתי עם נתניהו על מחויבות ארצות הברית לביטחון ישראל. הצוותים שלנו נמצאים בקשר שוטף בנוגע לשיתוף הפעולה האסטרטגי בכל נושאי הביטחון האזוריים, כולל איראן. הבית הלבן מסר: "לביידן הייתה שיחה טובה עם נתניהו".

בשבוע שעבר התייחסה דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי לכך שביידן טרם שוחח עם נתניהו. לדבריה, "הנשיא מצפה לשיחה - השניים ישוחחו בקרוב". עם זאת, היא ציינה כי לא נקבע עדיין תאריך לשיחה בין המנהיגים.