הבית הלבן: "הנשיא ביידן מצפה לשוחח עם נתניהו בקרוב"

כשלושה שבועות לאחר שביידן נכנס לתפקידו, דוברת הבית הלבן מסרה כי השניים ידברו בקרוב, אך הוסיפה כי לא נקבע עדיין תאריך לכך. דובר משרד החוץ האמריקני: "צריך להימנע מסיפוח והריסת בתים"

זמן צפייה: 00:50

דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי התייחסה הערב (חמישי) לכך שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן טרם שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, למרות שנכנס לתפקיד כבר לפני יותר משלושה שבועות. לדבריה, "הנשיא מצפה לשיחה - השניים ישוחחו בקרוב". עם זאת, היא ציינה כי לא נקבע עדיין תאריך לשיחה בין המנהיגים. במקביל, דובר משרד החוץ האמריקני ציין כי "אנחנו מאמינים שבסוגיה הישראלית פלסטינית יש להימנע מצעדים כמו סיפוח והריסת בתים של פלסטינים".

כאמור, ביידן נכנס לתפקיד כבר לפני כשלושה שבועות - אולם טרם יצר קשר עם נתניהו. שלשום, צייץ השגריר לשעבר דני דנון כי "ביידן התקשר למנהיגי העולם מקנדה, מקסיקו, בריטניה, הודו, צרפת, גרמניה, יפן, אוסטרליה, קוריאה הדרומית ורוסיה. אולי הגיע הזמן להתקשר למנהיג ישראל, בעלת הברית הקרובה ביותר של ארצות הברית?". בסוף הציוץ, הוא צירף את מספר הטלפון של משרד ראש הממשלה.

הנשיא האמריקני הנבחר ג'ו ביידן יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו
הנשיא האמריקני הנבחר ג'ו ביידן יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: צילום מסך

הציוץ עורר ביקורת רבה, ואף נטען כי אולי היה מסר סמוי מאחורי דבריו של דנון - שניסה לבייש את נתניהו. "בפירוש לא ניסיתי להשפיל את ראש הממשלה - אני תומך בנתניהו", הבהיר דנון. "רציתי להסב את תשומת הלב לשיחה שעדיין לא התקיימה, ויש לכך משמעות".

עוד אמר דנון בריאיון לגל"צ כי "אני מקבל את הביקורת, ויכול להיות שבחירת המילים לא הייתה מוצלחת - אבל אני עדיין מאמין במסר", והוסיף: "אני לא כתבתי את הציוץ בעצמי", אולם הדגיש כי הוא זה שאישר אותו. "לא היה בציוץ שום תחמונים או קריאה נרגשת. אני ציינתי עובדות - הנשיא הנבחר טרם התקשר לבעלת הברית הקרובה ביותר לארצות הברית, בניגוד לנשיאים קודמים. אובמה, למשל, טלפן כבר אחרי ארבעה ימים".