הנשיא ביידן צפוי לסייע לפלסטינים ולהתנגד לבנייה בהתנחלויות

על אף שהנשיא האמריקני תמך במבצע הצבאי בעזה, ממשלו מסתייג מתמיכה ביתר הנושאים הקשורים לפלסטינים, כגון בנייה בירושלים וענייני הגדה המערבית, ואף ירצה להתעמת מול ממשלת ישראל בסוגיות

זמן צפייה: 06:50

יחסי ישראל-ארה"ב: על אף שהנשיא האמריקני, ג'ו ביידן, תמך במבצע "שומר החומות" מול חמאס בעזה, ממשלו צפוי שלא לתמוך בנושאים אחרים הקשורים לפלסטינים כגון המשך הבנייה בהתנחלויות ובמזרח ירושלים וענייני הגדה המערבית. כמו כן, ממשלו של ביידן אף ירצה להתעמת על ישראל בסוגיות האלו.

בתוך כך, ארה"ב מברכת על כך שהשקט בין הצצדים נשמר, זאת כאשר במהלך ימי המבצע, הנשיא ביידן קיים למעלה מ-80 מפגשים בנושא הפסקת אש בין ישראל וחמאס, בהם שיחות טלפוניות ואף מפגשים אישיים עם בכירים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"שיקום הרצועה – תמורת השבת הבנים": גנץ מסכם את הלחימה בעזה

בימינה מאותתים: ממשלת השינוי עדיין לא ירדה מהפרק

"ניצחנו את היהודים הפחדנים": חמאס חגג בעזה ובהר הבית • תיעוד

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו
ג'ו ביידן ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

זאת ועוד, הנשיא האמריקני יצר משוואה חדשה באזור מזרח התיכון, כאשר אמר כי חייהם, רווחתם ואיכות חייהם של הפלסטינים זהים לאלו של הישראלים.

לתפיסתו, הן לישראלים והן לפלסטינים מגיע לחיות ולממש את השאיפות שלהם. בעקבות זאת, ביידן שלח את שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן לישראל, בעוד שבכוונתו לדון בסיוע לפלסטינים.

בנוסף, מבחינתו של ביידן, אבו מאזן מהווה פרטנר לישראל, זאת על רקע שיחותיו הרבות של הנשיא האמריקני עם ראש הרשות הפלסטינית בימים האחרונים.

מוקדם יותר היום, הבית הלבן מסר כי "אין לנו כוונה לשנות את המדיניות כלפי התמיכה בישראל וזה כולל חימוש כיפת ברזל, יש לנו חשיבות ומחויבות לשימור מעמדה וביטחונה של ישראל כבעלת ברית חשובה, מנגד אנו מחויבים לעזור בשיקום עזה"